کد خبر: ۳۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

تولید کلزا در فارس دو برابر می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری سطح زیر کشت کلزا در فارس دست‌کم دو برابر افزایش یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد حسن طلعتی اظهار داشت: این طرح در سطح 3.5 هکتار و در اواسط مرداد‌ماه امسال انجام شده و از اواسط مهر‌ماه سال جاری نیز کار انتقال نشا به شهرستان‌های جنوبی آغاز می‌شود.

وی به وضعیت کاشت سیب زمینی طرح استمرار نیز اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که سطح کاشت سیب زمینی طرح استمرار با 15 درصد افزایش سطح کاشت نسبت به سال گذشته به 700 هکتار در سال جاری برسد.

طلعتی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح وضعیت گوجه فرنگی نیز ادامه داد: برداشت گوجه فرنگی در مناطق مرکزی و شمالی این استان کماکان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که در شهریور‌ماه 350 هزار تن، مهر‌ماه 200 هزار تن و آبان‌ماه 80 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: همچنین در سال جاری سطح زیرکشت گوجه فرنگی تولید پاییزه و زمستانه در شهرستان‌های لامرد و لار در مجموع با 300 هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به یک‌هزار هکتار می‌رسد.

وی تصریح کرد: با تغییر تاریخ انتقال نشا از شهریور‌ماه به اوایل مردادماه در شهرستان‌های لامرد و مهر و همچنین رواج کشت زیر لیوانی، پیش‌بینی می‌شود که برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان‌ها از اوایل آبان‌ماه شروع شود که این مسئله به طور حتم در تعدیل قیمت گوجه فرنگی در آذر‌ماه تأثیرگذار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در ادامه از رشد 12 درصدی تولید محصول کلزا در این استان نیز خبر داد و گفت: تولید محصول کلزا در استان فارس 8 هزار و 316 تن بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.

طلعتی تصریح کرد: تمام کلزای تولیدی این استان با نرخ آزاد و توافقی بین 8 هزار و 800 تا 11 هزار ریال تحویل کارخانه‌های روغن نباتی سراسر کشور شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل مناسب بودن قیمت خرید و پرداخت به موقع و نقدی بهای محصول کلزا در سال زراعی گذشته، پیش‌بینی می‌شود که سطح زیرکشت این محصول دست‌کم دو برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: تولید ، کلزا ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان