کد خبر: ۳۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی

هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون به مدت سه روز در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره از سه‌شنبه چهاردهم شهریور‌ماه تا پنج‌شنبه شانزدهم این ماه به مدت سه روز به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

محمد حسین رئوف‌فرد در مورد محورها و اهداف این کنگره تصریح کرد: مکانیک ماشین‌های کشاورزی، تحولات مربوطه و فناوری‌های جدید آن، همچنین فناوری‌های پس از برداشت، فناوری‌های نوین و مکانیزاسیون و توسعه آن در کنگره شیراز مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

به گفته وی، استان فارس قطب تولید برخی محصولات کشاورزی است و دانشگاهیان این استان در مباحث تحقیقاتی فعالیت می‌کنند که در کشورهای توسعه‌یافته نیز مسئله روز محسوب می‌شود.

رئوف‌فرد اضافه کرد: برگزاری این کنگره می‌تواند مکمل فعالیت‌های کشاورزی این استان و مقدمه توسعه صنعت ماشین‌های کشاورزی باشد که برای مکانیزاسیون فرایندی الزامی است.

وی اضافه کرد: در این کنگره جهاد کشاورزی این استان، کمباین‌سازی ایران، هپکو، تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، انجمن مهندسی ماشین‌های کشاورزی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و حوزه مدیریت علمی دانشگاه شیراز به دانشکده کشاورزی و بخش ماشین‌آلات کمک کردند.

دبیر علمی هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون نیز در این نشست گفت: کل مقاله‌های ارسال شده به دبیرخانه 850 مقاله بود که پس از داوری 574 مقاله پذیرفته و 164 مقاله برای ارائه شفاهی و 410 مورد نیز برای پوستر برگزیده شد؛ در مرحله ثبت‌نام 114 نفر برای ارائه مقاله به صورت شفاهی و 302 نفر نیز برای ارائه پوستر اعلام آمادگی داشتند.

علی زمردیان ادامه داد: در قسمت مکانیک 37 مقاله، در فناوری پس از برداشت 41 مقاله، فناوری نوین 15 مقاله و انرژی‌های نو شش مقاله برای ارائه شفاهی پذیرش شد.

به گفته وی، از 302 مقاله، 122 مقاله در مکانیک، 108 مقاله فناوری پس از برداشت، 42 مقاله در مورد مکانیزاسیون، 21 مقاله در فناوری نوین و 9 مورد در انرژی‌های نو برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شدند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان