کد خبر: ۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

صنعت فارس همپای کشاورزی پیشرفت نکرده است

دبیر اجرایی هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون گفت: صنعت استان فارس مطابق پیشرفت کشاورزی آن رشد نکرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، سیدمهدی نصیری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای صنعت مادر تولید ماشین‌آلات کشاورزی در استان فارس خالی است چنانکه در آذربایجان کارخانه تراکتورسازی و در استان مرکزی کارخانه ساخت کمباین مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به اینکه استان فارس در بسیاری از زمینه‌های کشاورزی حرف نخست کشور را می‌زند برگزاری کنگره‌ای علمی در زمینه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

نصیری اضافه کرد: در ششمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون در سال 1389 در تهران 329 مقاله ارائه شده بود و در هفتمین کنگره در شیراز 23 درصد افزایش مقالات را نسبت به کنگره تهران و 26 درصد نسبت به پنجمین کنگره در مشهد را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در هفتمین کنگره که به میزبانی شیراز از چهاردهم شهریورماه به مدت سه روز برگزار می‌شود، 200 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 150 نفر از اساتید و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی حضور می‌یابند که این تعداد در روزهای کنگره افزایش پیدا می‌کند.

نصیری اضافه کرد: توسعه مکانیزاسیون بدون حمایت صنعت و مسئولان اجرایی ممکن نیست و از این رو در هفتمین کنگره، جمعی از فعالان شرکت‌های صنعتی و مسئولان جهاد کشاورزی نیز حضور می‌یابند.

مدیر داخلی هفتمین کنگره ماشین‌آلات کشاورزی و مکانیزاسیون نیز در این نشست گفت: این کنگره برای نخستین بار در شیراز برگزار می‌شود چرا که پیش از این کنفرانس‌هایی با ابعاد محدود در این شهر برگزار شده بود اما برپایی کنگره مکانیزاسیون با ابعاد ملی برای نخستین بار در شیراز ثبت می‌شود.

علی‌محمد شیرزادی ادامه داد: کنگره‌های پیشین ماشین‌آلات کشاورزی به صورت دو روزه بود اما کنگره شیراز سه روزه برگزار شده و از لحاظ هزینه نیز کمتر از پنج درصد کنگره‌های قبل افزایش داشته است.

شیرزادی تصریح کرد: 32 نشست تخصصی، سه کارگاه آموزشی توسط اساتید و یک کارگاه آموزشی توسط شرکت کمباین‌سازی در این کنگره برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از برنامه‌های جنبی این کنگره برپایی نمایشگاه محصولات شرکت کمباین‌سازی و تورهای تفریحی و شیرازگردی برای دعوت شده‌ها و خانواده‌های آنها است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان