کد خبر: ۳۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

افزایش طول بزرگراه های استان فارس تا پایان سال 94

قائم مقام وزیرومدیركل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تلاش می كنیم كه طول بزرگراه های این استان را تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی پایان سال 94 به یك هزار و 800 كیلومتر افزایش دهیم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، مهندس هوشنگ عشایری، یكشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: فارس به رغم گستردگی هم اینك 800 كیلومتر بزرگراه دارد و قطعا افزایش طول بزرگراه های این استان می تواند ایمنی راه ها و به تبع آن مسافرت ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: توسعه طول بزرگراه ها و افزایش ایمنی راه ها در كاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی تاثیرگذار است اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان است.

او اظهار داشت: امروزعمده تصادفات رانندگی در استان فارس درمحور شیراز - آباده كه محوری استاندارد و ایمن است روی می دهد و این امر بیانگر این است كه عامل انسانی در بروز تصادفات بسیارموثر است.

قائم مقام وزیرومدیركل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اقدامات دولت در بحث ایمن سازی جاده ها و احداث بزرگراه ها بیان داشت: درهفته دولت امسال نیز شاهد بهره برداری از پروژه های متعددی در حوزه احداث بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی در استان فارس با اعتباری افزون بر500 میلیارد ریال بودیم.

وی ضمن اشاره به افزایش 18 درصدی اعتبارات حوزه راه استان فارس گفت: به منظور برقراری تردد ایمن و روان در راه های این استان، ایجاد باند دوم محورهای تك بانده و تبدیل راه های اصلی به بزرگراه را نیز در دستور كار داریم.

عشایری درمورد اقدامات دولت درحوزه مسكن نیز گفت: اجرای مسكن مهر یكی از بزرگترین برنامه های دولت برای تامین مسكن اقشار كم درآمد جامعه است و تا كنون تعداد زیادی از متقاضیان مسكن مهردرفارس ، مسكن خود را دریافت كرده اند.

او اظهار داشت: مسكن در مقطعی بزرگترین دغدغه گروهی از اقشار جامعه بود اما با توجه به برنامه دولت مبنی بر ساخت دو میلیون و 500 هزار واحد مسكن مهر در سراسر كشور ، این دغدغه تا حد زیادی كاهش یافت و امروز نیز شاهد هستیم كه پروژه های متعدد مسكن مهردركشور اجرا و دراختیار متقاضیان قرار می گیرد.

عشایری افزود: قطعا بهره یرداری كامل از پروژه های مسكن مهرمی تواند بازارمسكن را خصوصا درسال های 92 و 93 هم در حوزه خرید و فروش و هم در بحث اجاره تا حد قابل توجهی مهار كند.

برچسب ها: بزرگراه ، جاده ، خودرو ، شیرازه
نظرات بینندگان