کد خبر: ۳۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱

سرنوشت دین و نظام به روحانیت گره خورده است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس افزود: با انقلاب اسلامی روحانیون محترم‌تر شده و سرنوشت دین و نظام به آنان گره خورده است که این مسئولیت و وظیفه روحانیون و مبلغان را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی فارس حجت‌الاسلام شکرالله دانش در گردهمایی مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار داشت: روحانیون و مبلغان هر شهر و روستا باید کارگروه‌های ویژه‌ای به منظور آشتی مردم با اعتقادات را راه‌اندازی کنند تا درصد آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بینش زیربنا و مبحث فرهنگی اساس تمام کارها هستند، گفت: جامعه، جایگاه روحانیت را هنوز معتمد می‌داند، و این جایگاه توسط روحانیون حفظ می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس افزود: با انقلاب اسلامی روحانیون محترم‌تر شده و سرنوشت دین و نظام به آنان گره خورده است که این مسئولیت و وظیفه روحانیون و مبلغان را سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: دفاع از نظام و تقویت این نظام و ولایت فقیه نخستین وظیفه هر روحانی و مبلغ است.

دانش در این گردهمایی با اشاره به معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد: مبانی خانواده به صورت جدی مورد آسیب قرار گرفته و ناهنجاری‌های اخلاقی در سنین نوجوانی بالا رفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به مخاطب مناسب روحانیون و تریبون‌های تبلیغاتی باید به صورت جدی و بسیار کارشناسانه به مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی در جامعه پرداخته شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین خواستار تشکیل هیئت‌های مذهبی جوانان و نوجوانان در شهرستان‌ها شد و ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی باید کانون ترویج فرهنگ در شهرستان‌ها باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی در خانواده از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصل در جامعه است که باید نخست در خانواده‌های مسئولان، مبلغان و روحانیون انجام شود.

دانش استفاده از فضای مجازی توسط مسئولان ادارات را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: در نخستین فرصت باید به بحث ساماندهی افراد مشغول به کار و متبحر در فضای مجازی پرداخته شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اهمیت شناسایی افراد خیر در شهرستان‌ها، خواستار هدایت و برنامه‌ریزی برای امور خیریه شد.

دانش در پایان با اشاره به فعالیت فرقه‌های ضاله و ساختگی از مدیران خواست با برنامه‌ریزی در این مورد به مردم آگاهی‌های لازم برای جلوگیری از اشاعه این فعالیت‌ها داده شود.

نظرات بینندگان