کد خبر: ۳۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱

وضعیت سه پروژه تاثیر گذار بر اقتصاد ممسنی

نماینده شهرستان ممسنی و رستم در جمع مدیران و مسئولین شهرستان وضعیت پروژه های نیمه تمام منطقه از جمله پیروشیمی ممسنی، سد پارسیان و کارخانه سیمان را مورد نقد و بررسی قرار داد.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین دکتر نوذر شفیعی در جلسه شورای اداری درباره  فعالیت های دو ماه خود در رابطه با پروژه های نیمه تمام ممسنی و رستم بیان کرد:

ما به مردم قول دادیم از انجام اقدامات انفرادی پرهیز می کنیم و به سمت ایجاد حوزه های بومی مثل صنعت پیش خواهیم رفت و اولویت کاری خودمان را طرح های نیمه تمام قرار داده ایم.

وی در اولین مبحث خود در رابطه با پترو شیمی ممسنی بیان کرد:

 پتروشیمی برای ما حیاتی است اگر این پتروشیمی ایجاد شود شما حلقه های فقر و محرومیت را شکسته اید لذا یکی از تمرکزها ما بر این موضوع است.

 در تحقیقاتی که در مورد پتروشیمی انجام داده ایم فهمیدیم که پتروشیمی ممسنی فقط تاکنون یک نام بوده است این بدین معنی که چیزی نیست یا کسی کاری نکرده است نیست بلکه یک فضای در ایران به وجود آمد به نام ایجاد پتروشیمی در مناطق محروم که یکی از آنها همین پتروشیمیی ممسنی است اگر این پتروشیمی بخواهد فعال شود راه طولانی در پیش دارد پتروشیمی ممسنی با پتروشیمی های گچساران، دهدشت، کازرون و بروجرد را خطوط دنا می نامند. برای تغذیه پتروشیمی ممسنی باید ابتدا خط لوله ی تغذیه گچساران راه اندازی شود.

منابع مالی تعریف شده برای اجرای طرح تغذیه پثروشیمی های خطوط دنا صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری خارجی است.که هیچ کدام از این دو منبع حاضر به کمک کردن در این طرح نیست از طرفی دیگر بحث تحریم هم وجود دارد ما با شرکت سرمایه گذار و بخش سرمایه گذاری در اقتصاد و وزیر نفت به همراه نماینده کازرون وگچساران جلسه ای گذاشتیم و خوشبختانه وزیر نفت پذیرفته است و به بانک ها تضمین داده است که این یعنی تثبیت بحث تغذیه پتروشیمی ما؛ با این کار دومین جلسه ها با مدیر عامل بانک ملی شروع شد و آنها بخش ریالی کار را بر عهده گرفتند.

به موازات آن کسب منابع مالی سرمایه گذار خارجی نیز مهم است پتروشیمی ممسنی در این راه پیشی گرفته و چینی ها قبول کردند که این سرمایه گذاری را انجام دهند و امیدواریم  این تلاش ها در عرض3 ماه به نتیجه برسد.

کارخانه سیمان ممسنی

کارخانه سیمان ممسنی روی کاغذ است اقداماتی از جمله اخذ مجوز انجام شده است.

مشکلاتی از جمله از وجود تحریم و عدم صادرات سیمان نیز وجود دارد البته دولت هم قبول کرد که مبالغ خوبی را در اختیار این طرح بگذارد و لذا این امید وجود دارد که در آینده خبرهای خوشی درباره کارخانه سیمان ممسنی بشنویم.

سد پارسیان

درباره سد پارسیان  گام اولیه برداشته شده است در مرحله مقدماتی کار است.

نزدیک به 2 میلیارد ریال برای ساخت جاده و تجهیز کارگاه و . . . تخصیص داده شده است در جلسه ای که با استانداری داشتیم خوشبختانه این طرح در اولویت گذاشته شده است آب و نیرو به ما قول داده است تا 15شهریور ماه وارد عملیات شود.

دکتر شفیعی همچنین در ادامه در رابطه با راه ارتباطی قائمیه – نورآباد بیان داشت:

در بحث جاده قائمیه نورآباد باید گفت که این طرح باید به صورت فاز به فاز عملیاتی می شد که متاسفانه این طرح به صورت کلی و در یک مرحله به اجرا در آمد که باعث بروز مشکلاتی از جمله افزایش تصادفات شده است من درباره این طرح یک نگرانی دارم و آن اینکه که دولت در اجرا و اتمام طرح های مهرماندگار گزینشی عمل کند به همین دلیل ما در مذاکرات هستیم که این طرح در اولویت قرار گیرد البته می دانم که عملیات اجرایی این طرح ارتباطی، متوقف است از طرفی دیگر گزارش هایی رسیده که 2 میلیارد تومان پیمانکار این طرح طلب کار است.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان