کد خبر: ۳۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

مشکل کمبود پارکینگ شیراز برطرف می‌شود

شهردار شیراز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که شیراز طی دو سال آینده مشکل کمبود پارکینگ نداشته باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعدازظهر امروز در بازدید از روند اجرای پارکینگ‌های شهر شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مقطعی نیاز شیراز 5 هزار و 500 واحد پارکینگ بود اما امروز در این شهر 10 پارکینگ طبقاتی با 7 هزار و 500 واحد پارکینگ در دست احداث است.

وی میزان پیشرفت پارکینگ‌های در حال ساخت را از 10 تا 50 درصد اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم تعدادی از این پارکینگ‌ها تا پایان امسال و مابقی نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز اضافه کرد: این پارکینگ‌ها از لحاظ استحکام طوری طراحی شده است که در مواقع بحران و به ویژه در مقابل زلزله‌های بیش از هفت ریشتر مقاوم باشد و با توجه به همین استحکام می‌توان در صورت نیاز برای اسکان موقت مردم از این پارکینگ‌ها استفاده کرد.

این مسئول شهری گفت: اعتبارات این پارکینگ‌ها که به صورت نیمه‌مکانیزه در حال اجرا هستند از منابع مختلف از جمله بودجه شهرداری تامین می‌شود.

پاک فطرت ادامه داد: تعدادی از طریق اوراق مشارکت و بخشی نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی این پارکینگ‌ها به صورت علمی و با هماهنگی مشاور طرح ترافیک انجام گرفته است و سعی شده که پارکینگ‌ها در ورودی محدوده طرح ترافیک و در نقاط مختلف شهر که گاهی گره‌های ترافیکی وجود دارد، ساخته شود.

وی گفت: در مرکز شهر و خیابان‌های شلوغ نیز که شهروندان با مشکل پارک خودرو مواجه هستند یکسری از جداول روباز این خیابان‌ها را از هر دو طرف به صورت سرپوشیده درآوردیم تا علاوه بر افزایش عرض خیابان، رانندگان بتوانند برای دقایقی خودرو خود را در فضای مناسبی که ایجاد شده متوقف کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان