کد خبر: ۳۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

اجرای 6-3-3 و کمبود دبیر و فضای آموزشی در ممسنی

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهرماه سال جاری رسماً آغاز خواهد شد و با توجه تغییر در ترکیب آموزشی به صورت 6-3-3 احتمال می رود که در بخش فضای آموزشی و تکمیل ظرفیت دبیران شهرستان ممسنی با مشکلاتی روبرو شود. مدیریت آموزش و شرورش شهرستان در این رابطه پاسخ داد.

به گزارش شیرازه به نقل از نور آنلاین جمشید افراسیابی در گفتگو با خبرنگار نورآنلاین در پاسخ به این سوال که: فضای آموزشی موجود برای اجرای سند تحول بنیادین در ممسنی کافی است؟ گفت:

ما از نظر فضای آموزشی و تعداد دبیر کمبود داریم ولی این ها کاملاً قابل جبران است ما در حال حاضر به تعداد 9 کلاس کمبود داریم که این ها در مدارس پیش بینی شده است و در حال ساخت است و تا اول مهر ساخت آنها به پایان می رسد و آماده به کار می شود.

همچنین وی درباره اینکه برخی سایت های شهرستان از کمبود 150 دبیر برای اجرای این سند گزارش داده اند گفت:

 ما تعدادی دبیر کم داریم ولی نه 150 نفر.  

در مقطع راهنمایی با توجه به این که کلاس اول راهنمایی وجود ندارد در این مقطع مازاد نیرو داریم بسیاری از این عزیزان به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته اند و در تامین نیرو به آموزش و پرورش کمک خواهند کرد که امید می رود به این طریق این مشکل رفع می شود البته برای آنها در طول سال و تابستان دوره های ضمن خدمت مربوط به پایه ای ابتدایی پیش بینی شده است.

افراسیابی در پاسخ به این سوال که آیا دبیران راهنمایی می توانند کتب های ابتدایی را آموزش دهند نیز پاسخ داد: دبیران غیر تخصصی به دوره های آموزشی در تابستان رفته تا چگونگی برخورد و شیوه تدریس را بیاموزند. چون کتاب های  اول و دوم ابتدایی تغییر کرده است و پایه ششم ابتدایی یک پایه جدید است و به همراه کلاس پنجم از دبیران ابتدایی استفاده می شود ولی برای کلاس سوم و چهارم از دبیران مازاد راهنمایی استفاده می شود.

آیا با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی مجبور به  برگزاری شیفت عصر در مدارس خواهیم بود؟

بله قبلاً نیز در بعضی از مدارس شیفت عصر نیز وجود داشت در حالی که صحبتی از پایه ششم نیز نبود پس ما با کمبود فضا نیز مواجه ایم.

آینده این سند تحول بنیادین را چگونگی ارزیابی می کنید؟

مدت ها روی این مسئله کارشناسان کار و تدبر کرده اند و از هر نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و حالا این سند یک نقشه ی علمی برای آموزش و پرورش است ولی در ابتدای هر تحولی مقداری مشکل وجود دارد ولی این مشکلات نباید عاملی باشد که این طرح ضعیف نشان دهد و باید با صبر و تدبر خانواده ها، فرهنگیان و دانش آموزان بر طرف شود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان