کد خبر: ۳۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

صادرات ماهانه ‌80 هزار تن سیمان لامرد به عراق

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: هر ماه 80 هزار تن سیمان لامرد به کشور عراق صادر می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، ابراهیم غلام‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه صادرات سیمان لامرد به کشورهای عراق و آسیای میانه به عنوان یک بازار ناشناخته خوب برای محصولات ایرانی، انجام می‌شود.

وی افزود: هر ماه، صادرات 80 هزار تن سیمان لامرد به کشور عراق از طریق مرز شلمچه و چذابه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد با بیان اینکه به بیش از 350 کامیون برای صادرات سیمان این کارخانه نیازمندیم گفت: به دلیل کمبود کامیون در شهرستان لامرد، طی 10 روز گذشته کمتر از 500 تن سیمان به کشور عراق صادر شده است.

غلامزاده ادامه داد: کارخانه سیمان لامرد مجوز خرید اعتباری 100 کامیون از گروه خودروسازی بهمن اخذ کرده و به شرکت‌های حمل و نقل پیشنهاد داده تا برای تقویت ناوگان خود از کامیون‌های کارخانه سیمان استفاده کنند که تاکنون این موضوع مورد استقبال شرکت‌های حمل و نقل موجود در سطح شهرستان لامرد قرار نگرفته است.

این صنعتگر از احداث مسیر جدید کارخانه سیمان لامرد خبر داد و بیان داشت: در سفر اخیر استاندار فارس به شهرستان لامرد موضوع احداث مسیر جدید کارخانه سیمان از سمت گردنه شهید باقری مطرح و عملیات اجرایی این طرح تا چند ماه آینده آغاز می‌شود.

غلامزاده اضافه کرد: با بهره‌برداری از مسیر جدید کارخانه سیمان لامرد، فاصله زمانی و طول مسیر از این شهر به کارخانه کاهش می‌یابد.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد، در ادامه سخنان خود به تامین قطعات یدکی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کارخانه سیمان لامرد که بیشتر آنها تولید کشورهای خارجی است اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارگاه ساخت قطعات در کارخانه سیمان لامرد راه‌اندازی می‌شود که دستورات لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش نیز انجام شده است.

نظرات بینندگان