کد خبر: ۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

پیشرفت اقتصادی با افزایش تولید ‌میسر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز راه رسیدن به پیشرفت اقتصادی را افزایش تولید در جامعه و کاهش فرهنگ پشت میزنشینی برشمرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: قرآن سندی است که عظمت و بزرگی پیامبر اسلام (ص) را بازگو می‌کند.

وی افزود: تمام پیامبران الهی و فرستادگان ویژه حق در دوران رسالت و مأموریت خود، حوزه کار و فکر و عملشان در حد کتابشان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: اعتقاد ما و تمام مسلمانان این است که پیامبر اسلام (ص) آخرین حلقه از حلقه‌های به‌هم پیوسته رسالت و انبیاست و با توجه به آخرین حلقه بودن ایشان، تمام کمالات انبیای گذشته و حتی فراتر را داراست، که اگر غیر از این بود، نمی‌توانست مشرف بر انبیای گذشته باشد.

ایمانی اضافه کرد: پیامبر خاتم باید از تمام انسان‌ها بالغ‌تر و کامل‌تر و برتر باشد و اگر جایی نقص داشته و انسانی کامل‌تر از او روی زمین بیاید، او نمی‌توانست خاتم باشد.

این مفسر قرآن بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) هم نسبت به تمام پیامبران گذشته مشرف و شاهد است و تمام کمالات آن‌ها و اضافه‌تر از آن را داراست و هم نسبت به تمام انسان‌هایی که تا روز قیامت آمده و می‌آیند برتر است.

ایمانی افزود: این موقعیت باید در کتابش قرآن نیز مشهود باشد و اگر کتاب او نیز برترین کتاب نسبت به گذشته و آینده نبود، باز نمی‌توانست خاتم باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به جامعه امروز ایران اشاره کرد و گفت: امروز کار فرهنگی و قرآنی کردن بهترین و برترین کارهاست و از اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای این توفیق را یافته که به طور کلی با قرآن انس و الفت بیشتری پیدا کند خدا را سپاسگزاریم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: شرایط امروز جامعه و کشور ما به کار مفید نیاز دارد به همین دلیل است که رهبر انقلاب دهه چهارم را دهه پیشرفت اقتصادی معرفی کرده‌اند.

ایمانی تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی یعنی اینکه سرمایه باید در خدمت تولید و علم باشد و این همان مفهوم اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی یکی از الزامات رسیدن به این هدف را تعریف صحیح کار و اشتغال دانست و تصریح کرد: معنی درست کار و علم آن است که منتهی به تولید شود و اگر غیر از این شد، نافع نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز راه رسیدن به پیشرفت اقتصادی را افزایش تولید در جامعه و کاهش فرهنگ پشت میزنشینی برشمرد.

در ادامه این مراسم، مرتضی مبرایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و دبیر نخستین مسابقات قرآنی کارکنان ادارات فنی و حرفه‌ای کشور، از آمادگی شیراز برای راه‌اندازی دبیرخانه این مسابقات خبر داد و گفت: اگر این دبیرخانه راه‌اندازی شود، برای ثبت نام از عموم شرکت‌کنندگان اقدام کرده و در کنار آن دوره‌های آموزش مجازی قرآن کریم را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان