کد خبر: ۳۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

صنایع دستی مرودشت در مازندران عرضه می‌شود

صنایع دستی هنرمندان مرودشتی در قالب نمایشگاه در محمودآباد مازندران به مدت 15 روز در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مرودشت در محمود‌آباد مازندران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با هدف معرفی و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی ترتیب یافت، هنرمندان صنایع دستی این شهرستان آثار و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت با بیان اینکه یکی از برنامه‌های حمایتی این اداره برپایی نمایشگاه‌های برون‌استانی در راستای معرفی و فروش محصولات هنرمندان زیر‌پوشش است،اظهار داشت: در این نمایشگاه 30 هنرمند در قالب 13 غرفه، آثار خود را در رشته‌های منبت، معرق، گلیم، قلم‌زنی، رودوزی، حکاکی روی چرم و مصنوعات چرم در معرض دید عموم گذاشته‌اند.

فرهاد کشتکار معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان در قالب نمایش عکس و توزیع بیش از 5 هزار بروشور و کتابچه را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد.

مسئول برپایی این نمایشگاه نیز با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند شناخت مناسبی را از صنایع دستی کشورمان پیش روی هنرمندان و مردم شهرهای مختلف قرار دهد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سعی شده است تا ظرفیت‌های مختلف شهرستان مرودشت به نمایش گذاشته شود.

موسی زارع با اشاره به اینکه ایجاد تعاونی‌های صنایع دستی فرصت مناسبی برای تحول و حضور در بازار این محصولات است، عرضه تولیدات بومی را گام مهمی در راستای اشتغال‌زایی این هنرمندان برشمرد.

زارع افزود: در این نمایشگاه که به مدت 15 روز در شهر محمودآباد دایر خواهد بود، علاوه بر نمایش هنرهای سنتی و دستی برنامه‌های آشنایی با آداب و رسوم محلی و عرضه غذاهای محلی نیز اجرا می‌شود.

 

نظرات بینندگان