کد خبر: ۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱

سومین حرم اهل بیت عزادار شهادت پرچمدار مکتب جعفري

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) شهر شیراز حرم سوم اهل بیت (ع)، غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، رئیس مذهب تشیّع، حضرت امام جعفر صادق (ع) مردم شهر شیراز با نصب پلاکارد و پارچه‌‌نویسی‌های مشکى بر سر در مساجد، حسینیه‌ها، نهادها و سازمان‌هاى دولتى و غیردولتى، آستان مقدس حضرت احمدابن موسی (ع)، سید علاالدین حسین (ع) و دیگر اماکن متبرک، این روز را به عزا نشستند.

هیئت‌های مذهبى و دسته‌های عزادارى شهر شیراز و مناطق اطراف نیز از نخستین ساعات صبح امروز با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) این مصیبت را به محضر حضرت ولى عصر (عج) و آن امامزاده واجب‌التکریم تسلیت گفتند.

در مدرسه خان شیراز نیز صبح امروز مراسم عزادارى و سوگوارى از سوى آیت‌الله ملک حسینی با حضور طلاب، فضلا و جمعى از مردم منعقد شد.

شب گذشته نیز، در دفترهای مراجع عظام تقلید در شیراز، هیئت‌های مذهبى و مردم مسلمان شهر شیراز به عزاداری پرداختند.

همچنین شب گذشته در حسینیه محبان ثارالله (ع) این شهر مجلس عزای امام جعفر صادق (ع) با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی و نوحه‌سرایی سید مهدی میرداماد برگزار و با استقبال کم‌‌نظیر مردم و ارادتمندان ائمه اطهار (ع) رو به رو شد.

در این مراسم، مردم عزادار با ابزار انزجار از ویرانى قبور ائمه بقیع (ع) خواستار تجدید بناى بارگاه مطهّر شیخ‌الائمه حضرت امام جعفر صادق (ع) و نیز قبور پاک دیگر ائمه مدفون در قبرستان بقیع شدند.

نظرات بینندگان