کد خبر: ۳۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱

استکبار در صدد ایجاد تفرقه بین امت اسلام است

امام جمعه جهرم گفت: آمریکایی‌ها با انتشار فیلم توهین به ساحت پیامبر (ص) در صدد از بین بردن اتحاد امت اسلام بوده اما این توطئه آنها مانند همیشه کار به جایی نمی‌برد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: آمریکایی‌ها با انتشار این فیلم ضد اسلامی خیال کردند که می‌توانند اتحاد امت اسلام را بر هم بزنند اما این توطئه آنها مانند همیشه کار به جایی نمی‌برد.

وی با اشاره به بیداری جهان اسلام در مقابل این فیلم توهین‌آمیز افزود: هجمه ملت مسلمان مصر به سفارت آمریکا کاری است که سی سال پیش توسط ملت ایران انجام شد و امروز نیز مردم مصر با الگو گرفتن از مسلمانان ایرانی به مبارزه با آمریکای جنایتکار می‌پردازند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه قطع رابطه کانادا با ایران نشانه ضعف این کشور است، بیان داشت: این امر تاکنون چند بار توسط این کشور انجام شده و آن‌ها به این باورند که ایران محتاج وجود آنها بوده و کشور ما ثابت کرده که هیچ‌گاه نیازی به کانادا و همدستانش نداشته و ندارد.

وی با بیان اینکه تهدیدهای غرب هیچ تاثیری در قدرت الهی ایران ندارد ابراز داشت: امت جهان اسلام باید تفرقه را کنار گذاشته و در کنار یکدیگر به استکبار جهانی ثابت کند که بیداری اسلامی نتیجه خون شهدا و آزادمردی رزمندگان است.

خطیب نماز جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشگاهی گفت: آنچه که در این زمینه لازم است توجه به تربیت فرزندان ایران اسلامی بوده و به این مسئله در کنار آموزش توجه بیشتری شود.

دژکام ادامه داد: آموزش تنها در مراکز آموزشی کافی نبوده و تربیت نیز باید سر لوحه امور مدیران و مسئولان این مراکز باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه اطاعت از ولی امر عزت دنیا و آخرت را تامین می‌کند تصریح کرد: اگر می‌خواهیم عزت و عظمت پیدا کنیم باید مطیع منویات و سخنان رهبری معظم انقلاب باشیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان