کد خبر: ۳۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

کاهش تصادفات درون شهری در لامرد

رئیس راهنمایی و رانندگی لامرد گفت: از ابتدای شهریور‌ماه سال جاری تصادفات درون شهری در این شهرستان 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شیرازه ،عباس نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد، به آمار وقوع تصادفات درون شهری و برون شهری این شهرستان از ابتدای شهریور‌ماه سال جاری تا امروز اشاره کرد و اظهار داشت: از نخستین روز شهریور‌ماه امسال تاکنون درصد تصادفات درون شهری لامرد 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که وقوع تصادفات برون شهری طبق آمار و ارقام موجود صددرصد در شهرستان لامرد افزایش یافته است.

رئیس راهنمایی و رانندگی لامرد، سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم را از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات برون شهری اعلام کرد و گفت: از اول شهریور‌ماه تاکنون بر اثر چهار تصادف شش نفر از هموطنان در جاده‌های برون شهری لامرد جان خود را از دست داده‌اند.

نجفی با بیان اینکه تنها هدف پلیس راهنمایی و رانندگی نوشتن قبض جریمه برای راننده متخلف نیست، ادامه داد: در بسیاری از مواقع نبستن کمربند ایمنی که حافظ جان تمام سرنشینان خودرو است، خسارت‌های مادی بسیاری به جامعه و خانواده‌ها وارد می‌کند.

عضو شورای ترافیک شهرستان لامرد از اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر لامرد خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری لامرد بسیاری از نقاط حادثه‌خیز شهر اصلاح شده و یا در دست اقدام است.

رئیس راهنمایی و رانندگی لامرد، به عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از جانب 99 درصد راکبان موتورسیکلت اشاره کرد و ادامه داد: 80 درصد از تصادفات برون شهری مربوط به راکبان موتورسیکلت در شهر لامرد بوده است.

وی اضافه کرد: انجام حرکات نمایشی، حرکت به سمت خلاف مسیر و سرعت بالا و غیرمجاز از عوامل مهم تصادفات توسط راکبان موتور‌سیکلت بوده است.

نجفی در ادامه سخنان خود خواستار همکاری تمام ادارات و نهادهای دولتی به ویژه آموزش و پرورش در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح رانندگی شد.

 

برچسب ها: تصادفات ، لامرد ، شیرازه
نظرات بینندگان