کد خبر: ۳۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

حل مشکل آب درمانی و شنای معلولان با ساخت دستگاه بالابر

رییس هیات جانبازان و معلولان استان فارس گفت : با ساخت یک دستگاه بالابر که به ابتکار این هیات انجام گرفت ، مشکل آب درمانی و شنای معلولان و جانباز نیز در مجموعه ورزشی یادگار امام شیراز،حل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، رییس هیات جانبازان و معلولان استان فارس گفت : با ساخت یک دستگاه بالابر که به ابتکار این هیات انجام گرفت ، مشکل آب درمانی و شنای معلولان و جانباز نیز در مجموعه ورزشی یادگار امام شیراز،حل شد.
اسماعیل دلشاد درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: ازآنجا که معلولان و جانبازان بخصوص آنهایی که قطع نخاعی هستند نیاز به آب درمانی دارند ، ما را بران داشت تا برای رفع این مشکل نیز دست به ابتکار جدید ی بزنیم که در کشور منحصر به فرد است.
وی گفت: این دستگاه که برای نخستین باردرکشورتوسط شرکت بالان صنعت فارس ساخته شده است 130 میلیون ریال هزینه در بر داشته و بدنه آن از استیل ساخته شده که در برابر محیط های استخری کاملا با دوام است و تمام استخر ها می توانند از آن استفاده نمایند .
دلشاد ادامه داد: مجموعه ورزشی یاد گار امام شیراز تنها ورزشگاهی است که اختصاص به معلولان دارد ازاین رو نیازاست سایرارگانها نیز کمک نمایند تا این مجموعه خدمات بیشتری را به این عزیزان ارایه دهد .
وی گفت : محوطه ورودی این ورزشگاه نیاز به ایجاد فضای سبز دارد از این رو از شهرداری و شورای شهر می خواهیم در این امر که می تواند بر روحیه ورزشکاران معلول اثر مطلوب بگذارد ،ما را همیاری نمایند.
وی گفت: اگرچه ورزشگاه یاد گار امام متعلق به اداره کل ورزش و جوانان فارس است اما این مجموعه مربوط به دولت است و از ارگانها می خواهیم که ما را در باز سازی این ورزشگاه یاری دهند ضمن اینکه درحال ساخت سالن جدیدی هستیم که با تحقق این امر چندین رشته ورزشی دیگر را برای معلولان راه اندازی خواهیم کرد .
دلشاد ادامه داد: برای صرفه جویی در مصرف انرژی نیز سقف استخر را طوری ساخته ایم که به راحی می توان از انرژی خورشید استفاده نمود ضمن اینکه اینگونه سقف ها در برابر سر ما و گرما نیز مشکلی ایجاد نمی کند.
وی گفت : یک هزار و 800 ورزشکار معلول و جانباز سازمان یافته در 28 رشته ورزشی فعال هستند که هزینه بیمه آنها نیز ازسوی هیات پرداخت می شود و ما نیز وظیفه داریم خدمات بیشری را به این قشر محروم که بعضا مشکلات حرکتی دارند ،بدهیم
دلشاد افزود : بودجه ای که فدراسیون برای یک سال در اختیار هیات قرار داده است نیز حدود هفت میلیون ریال است که با این رقم ناچیز نمی توان کاری را برای این عزیزان کرد.
به گفته این جانباز 60 درصدی : ورزشکاران معلول و جانباز ایران در پارالمپیک نتایج درخشانی کسب کردند به همین سبب لازم است امکانات بهتری دراختیار آنها قرار دهیم تا در تمام رشته ها بتوانیم در میادین مهم خارجی پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم .
وی گفت :استان فارس در مسابقات پارالمپیک سه نماینده داشت که ساره جوانمردی در رشته تیراندازی و احسان غلامحسین پور در رشته فوتبال توانستند دو مدال ارزشمند برنز را کسب نمایند ولازم است بطور شایسته ای از سوی مسوولان استان از این ورزشکاران مدال آور تقدیر شود .
دلشاد اضافه کرد : بهمن گلبار نژاد هم در رشته دوچرخه سواری در مسابقات پارالمپیک لندن تلاش خود را انجام داد که این ورزشکار شایسته هم باید مورد تقدیر قرار گیرد .
وی بیان داشت : در سال 2016 مدال های مسابقات المپیک و پارالمپیک یکسان محاسبه می شود از این رو لازم است سرمایه گذاری بیشتری بر روی رشته های مدال آور بکنیم تا دراین مسابقات که در کشور برزیل بر گزار می شود بتوانیم نتایج درخشانتری نسبت به پارلمپیک لندن کسب نماییم .
وی گفت: برای بر طرف کردن مشکلات مجموعه ورزشی یادگارامام بیش از 50 بار به اداره ها و نهاد ها ی مختلف سر زده ام اما با دست خالی برگشتم و تنها جایی که همیشه یار یاورمان بودند اداره کل ورزش و جوانان فارس است که از آنها سپاسگزاریم .

 

نظرات بینندگان