کد خبر: ۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

14 هزار دانش‌آموز خارجی در مدارس فارس تحصیل می کنند

مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجه اداره آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری 14 هزار و 600 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدمهدی دباغ اظهار داشت: در میان دانش‌آموزان اتباع خارجی که در مدارس این استان ثبت‌نام شده‌اند 97 درصد افاغنه و تنها سه درصد آنان از کشور‌های عراق و پاکستان هستند و طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، اتباع مجاز خارجی می‌توانند در مدارس فارس تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه در هر سال 1.5 درصد به آمار دانش‌آموزان اتباع خارجی اضافه می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مشغول به تحصیل هستند و بیشترین آنها در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند‌.

دباغ اضافه کرد: تلاش‌های اداره آموزش و پرورش استان همسو با سیاست زیر‌پوشش قرار دادن دانش‌آموزان اتباع خارجی در امر تحصیل و منطبق با قوانین و مقررات است تا از این طریق فرزندان اتباعی که در فارس به صورت موقت ساکن هستند بتوانند تحصیل کنند.

این مقام مسئول افزود: با اتخاذ تدابیر خاص از سوی مسئولان و برنامه‌ریزی منظم در سال تحصیلی جدید شیوه‌نامه‌های ثبت‌نامی اتباع خارجی به تمام مدارس ارسال و در این مورد با مدیران مدارس هماهنگی لازم انجام شده است‌.

وی اتباع خارجی مجاز را پیام‌رسان دوستی، برادری و محبت نظام جمهوری اسلامی به کشورشان دانست و گفت: سعی شده است بسترهای قانونی برای آنها ایجاد شود تا بتوانند از امکان تحصیل برخوردار شوند.

به گزارش فارس، استان فارس از نظر حضور اتباع مجاز افغان پس از استان‌های خراسان و خوزستان سومین استان کشور است.

 

برچسب ها: دانش اموز ، خارجی ، شیرازه
نظرات بینندگان