کد خبر: ۳۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

68 کتابخانه در کانون‌های مساجد فارس افتتاح شد

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: همزمان با دهه کرامت در سال جاری 68 کتابخانه در مساجد نقاط مختلف استان تجهیز، تاسیس و راه‌اندازی شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رضا باقری در مراسم افتتاح کتابخانه مسجد ابوالفضل (ع) روستای فاروق شهرستان مرودشت اظهار داشت: این اقدام در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر اینکه کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و نیز افزایش فضاهای کتابخانه‌ای و سرانه مطالعه در بین مردم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها می‌توانند یکی از پل‌های ارتباطی بین نوجوانان و جوانان با مساجد باشند و آنها با حضور در فضای معنوی و استفاده از منابع موجود می‌توانند به مدارج معنوی و علمی بالایی برسند.

باقری با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و استفاده اعضا از منابع موجود بیش از 100 هزار کتاب به کتابخانه‌های مساجد اهدا شده است و کتابداران کتابخانه‌های مساجد فارس نیز طی برگزاری دوره‌های آموزشی با روش‌های نوین کتابداری، رده‌بندی کردن کتاب‌ها و همچنین تبیین روش‌های جذب اعضای کانون‌های مساجد به کتابخانه‌ها آشنا شده‌اند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: هم‌اکنون 361 کتابخانه به همت مدیران و کتابداران کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد این استان فعالیت دارند که برخی از آن‌ها در دو یا سه شیفت به علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان خدمات ارائه می‌دهند.

باقری ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌های مساجد به اوقات فراغت فصل تابستان محدود نمی‌شود و این کتابخانه‌ها در تمام فصول سال برای خدمت‌رسانی آمادگی دارند و نوجوانان و جوانان بسیاری با حضور در کتابخانه‌ها از سالن قرائتخانه و فضای معنوی حاکم بر آن بهره‌مند می‌شوند.

 

برچسب ها: کتابخانه ، شیرازه ، مساجد
نظرات بینندگان