کد خبر: ۳۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

نام میدان «دانشجو» به «علم‌الهدی» تغییر کند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بهتر است نام میدان دانشجو به میدان «شهید علم‌الهدی» تغییر کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وضعیت نامگذاری میدان دانشجوی شیراز اظهار داشت: با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز اکثر مردم شیراز «میدان دانشجو» را به نام «میدان علم» می‌دانند بنابراین باید آن را مصادره به مطلوب کرد و نام این میدان را «شهید علم‌الهدی» گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه رونق گردشگری در شهر شیراز را نیازمند فراهم شدن زیرساخت و امکانات دانست و افزود: به دلیل اینکه فکر می‌کنیم مسافران تنها در ایام تعطیلات نوروز به شیراز می‌آیند این مهم انجام نمی‌شود.

وی گفت: استان فارس و شیراز دارای چهار فصل است بنابراین باید به گونه‌ای فرصت‌های مناسب را در اختیار گردشگران قرار داد تا به غیر از ایام نوروز در مابقی طول سال شیراز را برای گردش انتخاب کنند.

حق‌نگر با تاکید بر بهره‌گیری درست از فضای بافت تاریخی شیراز ادامه داد: بافت تاریخی و فرسوده شیراز از جمله فرصت‌های بسیار مهم جذب گردشگر است که به راحتی می‌توان از این فرصت استفاده مطلوب کرد.

وی تصریح کرد: می‌توان با احداث واحدهای مسکونی گران‌قیمت در بافت تاریخی و فرسوده شیراز و ساخت محل اسکان مناسب برای مدیران کل و عالی‌رتبه استان نخستین اقدام را انجام داد که البته باید هزینه اولیه ساخت این‌گونه منازل را دولت پرداخت کند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: به طور حتم زمانی که چنین منازلی در این بافت ساخته شود مردم شیراز نیز اقدام به ساخت و ساز منازل شیک در بافت تاریخی و فرهنگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراکز فرهنگی باید به بافت تاریخی شیراز منتقل شود، بیان کرد: از مدیریت ارشد استان می‌خواهم شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا مراکز فرهنگی و مهمان‌سراهای ادارات به بافت تاریخی شیراز منتقل شود.

وی در پایان با تاکید بر ارائه برنامه‌ریزی درست به منظور استفاده صحیح از بافت تاریخی و فرسوده شیراز گفت: احیای بافت فرسوده باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری و استانداری فارس قرار گیرد چراکه این بافت توان جذب گردشگر را به خوبی دارد.

در ادامه مظفر مختاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز طی سخنانی گفت: به دلیل مشخص شدن ظرفیت هر خودرو مدارس شیراز با کمبود سرویس مواجه شده‌اند.

وی گفت: بحث سرویس مدارس از جمله مواردی است که هر ساله با شروع فصل مدرسه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و در سال جاری نیز با توجه به اینکه هر خودرو می‌تواند تنها چهار دانش‌آموز را سوار کند برای رانندگان به صرفه نیست.

مختاری با بیان اینکه سوار کردن چهار دانش‌آموز هزینه‌های خودرو را تامین نمی‌کند، بیان داشت: در این راستا مشکل بزرگی برای مدارس و والدین ایجاد شده است.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری افرادی که که در کنار پارک‌ها اسکان دارند، بیان کرد: برخی از این افراد از لاعلاجی در اطراف پارک‌ها جا گرفته‌اند و بهتر است ارگان‌های مربوطه به فکر راه چاره‌ای برای حل مشکلات آنها باشند.

وی در ادامه سخنان خود از شهرداری شیراز خواست با فرا رسیدن فصل پاییز فعالیت‌های پاکسازی خود را افزایش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همزمان با فصل پاییز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شهرداری شیراز بحث پاکسازی معابر و رودخانه خشک را جدی بگیرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان