کد خبر: ۳۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

کم‌ تحملی مردم شیراز از گره کور ترافیک

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گره کور ترافیک شیراز آستانه تحمل شهروندان را پایین آورده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مظفر مختاری بعدازظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ترافیک سنگین در سطح شهر شیراز اظهار داشت: در برخی مواقع ترافیک شهر در کنار کم‌توجهی ماموران سر چهارراه‌ها به گره کوری تبدیل می‌شود که آستانه تحمل شهروندان را پایین می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ترافیک نابسامان شهر و سد معبر وانت‌بارهای فروش میوه از جمله مواردی است که بارها به آنها اشاره کرده‌ایم، اما توجهی به آن نمی‌شود.

وی گفت: حاشیه اکثر بلوارها و بزر‌گراه‌های شهر در ساعت‌های عصر در تسخیر وانت‌بارهایی است که در بسیاری از نقاط، توقف آنها خطرآفرین می‌شود و با وجود وعده معاون اجرایی شهرداری مبنی بر حل این موضوع هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مختاری با بیان اینکه یاوران شورا چشم و گوش اعضای شورای شهر هستند، اظهار داشت: یاوران شورا همواره با کمترین امکانات به عنوان چشم و گوش ما مشکلات مردم را به شورا انتقال داده‌اند، در حالی که از کمترین امکانات محروم هستند.

وی پیشنهاد داد: در فضاهای بوستان‌های موجود در محلات و در کنار نمازخانه‌های احداث شده محلی نیز برای تشکیل جلسات و پاسخگویی به شهروندان برای یاوران شورا ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اقتصاد مقاومتی از آن به عنوان اقتصادی پویا و مردمی نام برد و افزود: شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی این نوع اقتصاد را در سال‌های گذشته تجربه کرده است.

مختاری ادامه داد: امیدواریم با سپردن امور به دست مردم، توزیع عدالت در منابع و استفاده از مدیران متخصص و متعهد بتوانیم مانند دفاع مقدس از این آزمایش نیز سربلند بیرون بیاییم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود یا اشاره به فواید وابستگی کودکان، نوجوانان و جوانان به خانواده تصریح کرد: به این ترتیب آن‌ها از انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، ارتکاب جنایت، بزهکاری و اعتیاد مصون می‌مانند.

وی تصریح کرد: سلامت و سعادت جامعه، تا حد بسیاری به وضع خانواده‏‌ها و کیفیت روابط بین زن، شوهر، والدین و فرزندان بستگی دارد بنابراین هر چه روابط بهتر و سالم‌تر باشد زندگی شیرین‏‌تر و باصفاتری دارند و ارتباط صمیمانه‌تری با خانواده برقرار می‏‌کنند.

مختاری اضافه کرد: صنعتی‌شدن جوامع که کلان‌شهر شیراز و استان فارس نیز از آسیب‌های آن در امان نبوده، باعث کمرنگ شدن ارزش‌های حاکم بر این نهاد شده است.

وی گفت: بیکاری و ابراز عدم نیاز جوانان به تشکیل خانواده باعث شده است که جامعه جوان ما با تهدیدهای جدی مبنی بر بالا رفتن سن ازدواج رو‌به‌رو باشد.

مختاری تصریح کرد: اگر این تهدیدها را در کنار آمار نگران‌کننده طلاق‌های قانونی و طلاق‌های عاطفی قرار دهیم آنگاه لزوم جلب توجه تصمیم‌گیرندگان امور فرهنگی شهر و استان در مورد آن بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این راستا نگرانی و حساسیت‌هایی در شورای شهر شیراز وجود دارد لازم است تا معاون فرهنگی شهرداری با توجه ویژه به این موضوع مبدأ جنبش اجتماعی حفظ  ارکان خانواده باشد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان