کد خبر: ۳۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

خدائیان: مسئولان امنیتی مبارزه با زمین خواری را در اولویت کاری خود قرار دهند

ذبیح الله خدائیان در شهرستان سپیدان گفت: رییس دادگستری و دادستان جدید این شهرستان وهمچنین سایر مسوولان اجرایی، انتظامی و امنیتی باید با مبارزه با زمین خواری را در اولویت کاری خود قرار دهند و از تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری خلاف قانون زمین ها ، پیشگیری کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، دکتر ذبیح الله خداییان درمراسم معارفه رییس و دادستان حوزه قضایی شهرستان سپیدان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براین که عدالت با اجرای قانون تامین می شود ، اظهار داشت: قاضی در زمان صدورحکم نباید جزخدا و قانون چیزی را مدنظر قرار دهد.

رییس شورای قضایی استان فارس با بیان این که شهرستان سپیدان از جمله مناطقی است که کمترین جرم و جنایت را دارد افزود: می توان امنیت را با پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی جرایم موجود، ارتقا بخشید و این امر با همکاری مسوولان اجرایی و قضایی امکان پذیر است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را یکی از سیاست ها و اولویت های ریاست قوه قضاییه درامرایجاد امنیت درجامعه عنوان کرد و افزود: اگر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی امنیت صورت پذیرد ، شاهد امنیت پایدار درجامعه خواهیم بود .

رییس کل دادگستری استان فارس ، برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی را یکی از راه های ارتقای امنیت برشمرد و ادامه داد: با وجود تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم، باید با افراد قانون شکنی که دست به قتل، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، زورگیری، آدم ربایی می زنند، قاطعانه برخورد کرد تا این امرموجب خشنودی مردم و افزایش امنیت درجامعه شود.

خدائیان با اشاره به پدیده زمین خواری درشهرستان سپیدان وعملکرد مطلوب رییس دادگستری و دادستان این شهر در برخورد با این پدیده ، گفت: رییس دادگستری و دادستان جدید این شهرستان وهمچنین سایر مسوولان اجرایی، انتظامی و امنیتی باید با مبارزه با زمین خواری را در اولویت کاری خود قرار دهند و از تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری خلاف قانون زمین ها ، پیشگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تعامل دستگاه های مختلف قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی درعین حفظ استقلال این دستگاه ها تاکید کرد و افزود: برای خدمت بهتر به مردم و عملکرد مناسب تر، دستگاه های مختلف باید نهایت همکاری را با یکدیگرداشته باشند و از اختلاف و جزیره ای عمل کردن پرهیزکنند.

دراین مراسم قاضی علیرضا مصلایی و قاضی قدرت صادقی به ترتیب به عنوان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سپیدان معرفی شدند و از خدمات رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب پیشین این شهرستان تقدیرشد.

نظرات بینندگان