کد خبر: ۳۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

ابهت دستگاه قضایی باعث جلوگیری از وقوع جرم می‌شود

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی حفظ ابهت و قدرت دستگاه قضایی را از عوامل اصلی جلوگیری از وقوع جرم در جامعه دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، شاهین محمدصادقی صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان دادگستری شهرستان کازرون اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی تامین امنیت یکی از وظایف اصلی حکومت است و باید امنیت شهروندان و آرامش روانی و اجتماعی مردم را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انجام بهینه و مناسب امور در جامعه را منوط به تامین امنیت اجتماعی دانست و افزود: امنیت اجتماعی نسبت مستقیمی با عملکرد مناسب دستگاه قضایی دارد.

وی وجود یک سیستم قضایی پویا را سبب از بین رفتن بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و گفت: دستگاه قضایی با جایگاه رفیع خود نیازمند امکانات و ابزارهای مناسب است و مجلس شورای اسلامی همواره برای تقویت دستگاه قضایی کشور تلاش می‌کند.

محمدصادقی ادامه داد: ابهت دستگاه قضایی ما باید به گونه‌ای باشد که سبب جلوگیری از وقوع جرم شود و متولیان امور قضایی به گونه‌ای رفتار کنند تا بزهکاران و متجاوزان به عنف و بیت‌المال احساس آرامش نکنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی، برخورد با عوامل اصلی و دانه درشت‌ها را در تخلفات خواستار شد.

نماینده مردم کازرون وجود معضلات فرهنگی را از آسیب‌های کنونی این شهرستان برشمرد و برخورد مناسب و به دور از هرگونه شتابزدگی با این مسئله را زمینه‌ساز جلوگیری از ارتکاب جرم دانست و ادامه داد: باید در جامعه زیرساخت‌های مناسب را برای کاهش جرایم فراهم سازیم و با ریشه‌یابی جرائم شاهد کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی باشیم.

در این دیدار محمد اکرمی رئیس دادگستری کازرون نیز از کاهش 20 درصدی جرائم در سطح این شهرستان خبر داد و راه‌اندازی دادگاه قائمیه در ماه جاری را گامی موثر در تسریع امور قضایی کازرون عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان