کد خبر: ۳۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

برداشت 200 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود در مهر‌ماه سال جاری 200 هزار تن گوجه فرنگی در استان برداشت شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، احمد دزفولی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سطح کاشت گوجه فرنگی تولید زمستانه فارس در شهرستان‌های جنوبی استان در سال جاری با 250 هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به یک‌هزار هکتار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود برداشت این مزارع از دهه آخر آبان‌ماه امسال شروع شود.

وی در مورد کاشت گوجه فرنگی به روش کشت داربستی نیز گفت: در سال جاری سطح کاشت گوجه فرنگی به روش کشت داربستی در فضای باز با دو هکتار افزایش سطح نسبت به سال گذشته در مجموع به 2.5 هکتار رسیده است که از این میزان در شهرستان مهر دو هکتار و در لامرد 0.5 هکتار را شامل می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس در مورد وضعیت سیب زمینی این استان نیز گفت: کاشت سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان لار از اواسط شهریور‌ماه سال جاری شروع شده است و تا پایان دهه اول مهر‌ماه امسال ادامه می‌یابد که پیش‌بینی می‌شود با 150 هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به 750 هکتار برسد.

وی افزود: احتمال دارد به دلیل سردی هوا در زمان کاشت، برداشت سیب زمینی تولید پاییزه این استان در سـال جـاری بـا تأخیر 20 روزه نسبت به سـال گـذشته شروع شـود.

 

این مسئول اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 280 هزار تن سیب زمینی تولید پاییزه در شهرستان‌های شمالی استان برداشت شود.

دزفولی تصریح کرد: تنها مزرعه بذری سیب زمینی این استان در سطح 30 هکتار در شهرستان آباده در نیمه دوم مهر‌ماه امسال سرزنی و برداشت می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی به وضعیت برداشت پیاز نیز اشاره کرد و افزود: برداشت پیاز تولید پاییزه در شهرستان‌های شیراز، پاسارگاد و سپیدان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در مهر‌ماه جاری 80 هزار تن و آبان‌ماه امسال 60 هزار تن پیاز برداشت شود.

این مسئول در پایان در مورد برداشت خیار سبز نیز گفت: برداشت خیار سبز پاییزه در سطح یک‌هزار و 500 هکتار با پیش‌بینی تولید 18 هزار تن در مهر‌ماه و 15 هزار تن در آبان‌ماه امسال در شهرستان‌های این استان از جمله خنج، لار، قیروکارزین، مهر و گراش در حال انجام است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان