کد خبر: ۳۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

نصب آگهی های ترحیم در داراب، نیازمند ساماندهی

تا کنون از طرف مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری هیچ اقدام عملی موثری در جهت فرهنگ سازی و سازماندهی چاپ و نصب آگهی های ترحیم انجام نشده است!

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین در پی سودجویی برخی از شرکت های فعال چاپ و تبلیغات در سال های اخیر ، سایز چاپ آگهی های ترحیم در داراب افزایش یافته است؛ به طوری که حتی پوستر های نصب شده در سطح شهر توجه مسافران به داراب را جلب می کند.

با گذشت زمان مردم داراب چاپ آگهی های متری را جزء آداب و رسوم خود می دانند و معتقدند نمی شود سایز معمولی چاپ کرد.

یکی از خانواده های  عزادار دلیل چاپ 20 پوستر یک متری را رسم و رسوم عنوان کرد و گفت : اگر پوستر بزرگ چاپ نکنیم جلو مردم زشت است و روح آن خدا بیامرز از ما ناراحت خواهد شد!

 

خانواده های عزادار در سال های اخیر با هزینه های زیادی پوستر های رنگی و آنچنانی را چاپ کرده و علاوه بر اتلاف هزینه ، چهره شهر را نازیبا می کنند.

تا کنون از طرف مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری هیچ اقدام عملی موثری در جهت فرهنگ سازی و سازماندهی چاپ و نصب آگهی های ترحیم انجام نشده است!

در هفته های گذشته شاهد نصب تابلو محل اکران آگهی در میدان سرداران شهید(دانشگاه) بودیم که توسط هر اداره یا نهادی که انجام شده است کاری مثبت و ارزشمند می باشد.

 

 

شهرداری داراب مانند شهرهای دیگر کشور می تواند محل هایی را به صورت رایگان جهت نصب آگهی ها اختصاص داده و با افرادی که در اماکن دیگر اقدام به نصب پوستر می کنند برخورد نماید.

از آنجا که چاپخانه ها زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد دخالت مستقیم این اداره در فرهنگ سازی و جلوگیری از چاپ آگهی های متری ترحیم را طلب می کند.

به امید روزی که همشهریان عزیز به جای هزینه در راه چاپ آگهی های رنگی آنچنانی این مقادیر قابل توجه را به فقرا و نیازمندان داده و ارواح گذشتگان خود را شاد نمایند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان