کد خبر: ۳۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

اپرای عروسکی حافظ به روی صحنه می‌رود

اپرای عروسکی حافظ امروز در شیراز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، کارگردان اپرای عروسکی حافظ  بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیوان حافظ معبدی از رازها و رمزهاست و اگر کسی قرآن را نداند، نمی‌تواند حافظ را بشناسد، به همین دلیل نیز مردم عاشق حافظ هستند چرا که به زبان عشق قرآن را برای مردم بازگو کرده است.

بهروز غریب‌پور نویسنده اپرای بزرگ حافظ، حافظ را بهترین مفسر قرآن معرفی کرد و ادامه داد: حافظ شیوه‌ای را انتخاب کرده که لایه نخستش عاشقانه است، اما لایه‌های بعدی اندیشه‌های او در زمان خود و پایداری وی را نسبت به قرآن و اسلام بیان می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: عظمت حافظ به حدی است که انگار دارد در مورد شمای فردی و در این روزگار حرف می‌زند، ضمن اینکه اوضاع زمانه خود را نیز بیان می‌کند.

غریب‌پور اضافه کرد: در این اپرا سعی شده یک شاعر بلندآوازه مسلمان که خود آوازه اسلام است را معرفی کنیم.

کارگردان اپرای حافظ ادامه داد: زمانی که من پیشنهاد اپرای حافظ را دادم، هدفم فقط به روی صحنه بردن آن نبود، بلکه هدف اصلی تشکر و قدردانی از پشتوانه فرهنگی کشور بود و خوشحالم که امروز با حافظ به خوابگاه حافظ برگشتم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای احداث تماشاخانه دائمی اپرای حافظ در کنار مقبره این شاعر بلندآوازه، هزینه این اپرا را 250 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با وجودی که بسیاری از کسانی که ادعای دغدغه فرهنگی داشتند ما را در این راه تنها گذاشتند، اما این کار را انجام دادیم و امیدواریم به زودی اپرای سعدی را نیز به صحنه برسانیم.

نویسنده و طراح لباس اپرای حافظ اضافه کرد: برای این اپرا از 95 خواننده تست گرفتیم که در این میان به کشف استعدادهای جدیدی رسیدیم؛ تعدادی خواننده شیرازی در این کار ما را یاری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: بدون شک بالاترین عنصری که هستی یک جامعه را تشکیل می‌دهد، فرهنگ آن جامعه بوده و فرهنگ هویت‌ساز است.

احمد همتی بوشهری ادامه داد: اگر بتوانیم این فرهنگ را به دنیا معرفی کنیم، روحیه خودباوری را در جامعه تقویت کرده‌ایم و راهی بهتر از قالب هنر برای ارائه این فرهنگ، هویت و تمدن بزرگ به جهان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اپرای حافظ شاید با مسماترین اتفاق برای بزرگداشت حافظ باشد که در هشت شب از امشب با ایجاد فضای پیرامون معرفی شخصیت حافظ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: اپرای ، عروسکی ، حافظ ، صحنه ، شیرازه
نظرات بینندگان