کد خبر: ۳۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

روستاييان از این پس می توانند توليدات خود را اینترنتی بفروشند

غلامرضا نجاری روز گذشته در نشست خبري روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار كرد: وب‌آگهی روستایی امكاني است براي آنكه روستاييان با استفاده از فضاي مجازي اينترنت توليدات خود را به معرض فروش گذاشته و نيازمندي‌هايشان را نيز تامين كنند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،مدیرکل پست استان فارس در تشريح اين طرح اظهارداشت: در اجراي اين طرح ضمن ارايه نام كاربري و كلمه عبور براي كاربران، دوره‌ آموزشی برای کارگزاران پست نيز در نقاط روستايي برگزار می‌شود و 15 آبان ‌ماه جاري اين سامانه مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

نجاري با اشاره به توسعه دفاتر پیشخوان دولت در استان فارس گفت: 40 دفتر پيشخوان دولت در شيراز و 60 دفتر در شهرستانهاي استان فارس راه‌اندازي مي‌شود و متقاضيان تا 14 مهر فرصت ثبت نام داشتند.

وي با تصريح اينكه در ايجاد فرصت براي راه‌اندازي اين دفاتر، هيچ رانتي وجود ندارد افزود: اين دفاتر تا سه ماه آینده در سطح فارس كار خود را آغاز مي‌كنند.

مدیرکل پست فارس اظهار كرد: در حال حاضر یکهزار و 85 دفتر پستی و پیشخوان ارائه خدمات دولت در استان فارس وجود دارد. بیشترین نقطه تماس در کشور، در استان فارس وجود دارد كه از اين تعداد 540 دفتر در نقاط روستایی مستقر است.

نجاري با اشاره به تاكيد استاندار فارس مبنی بر اینکه پست باید درگاه ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی باشد، بيان كرد: در سه ماه ابتدای سال جاری موفق شدیم زمینه ارائه 600 خدمت دستگاه‌های دولتي استان فارس را در دفاتر پیشخوان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان كرد: در شش ماهه نخست امسال، 31 میلیون و 500 هزار مرسوله پستی از استان ارسال شد كه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزايش يافته است.

نجاري اضافه كرد: 32همچنين در نيمه نخست سال، 32 میلیون و 600 هزار مرسوله وارد فارس شده كه در اين بخش نيز با افزایش 20 درصدی مواجه بوديم.

مدیرکل پست استان فارس اظهار كرد: در شش ماه ابتدای سال ترافیک امانات پستي استان فارس 27 هزار بسته بوده که از این تعداد 4 هزار بسته خارجی است.

وی گفت: با راه‌اندازی سرویس پست ویژه در استان فارس، بسته‌های پستی در کمتر از 24 ساعت به مقصد می‌رسد.

نجاری با بیان اینکه سرعت پست ویژه از پست پیشتاز بیشتر است، گفت: تعرفه پست ویژه در نزدیک‌ترین نقطه 2 هزار و 500 تومان و در دورترین نقطه 9 هزار تومان است.

وی افزود: امسال 600 خدمت در توسط دستگاه‌هاي دولتي در دفاتر پيشخوان ارايه مي‌شود كه مردم از 164 خدمت ارائه شده استفاده می‌کنند و عدم اطلاع‌رسانی دقیق باعث شده عموم مردم از سایر خدمات ارائه شده بي‌بهره باشند.

نجاری تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال، یک‌ میلیون و 496 خدمت در دفاتر پيشخوان ارايه شده است.

مدیرکل پست استان فارس گفت: در هفته پست، دفتر پستی 714 واقع در میدان قائم شیراز با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بهره‌برداري از ساختمان پست شهرستان پاسارگاد با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و 500 هزار ریال، عملیات اجرایی تخریب و بازسازی ساختمان پست آباده و سپیدان نيز از پروژه‌هایي است كه در هفته پست اجرا مي‌شود.

نجاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تحقق طرح تجمیع قبوض گفت: اگر چه پست متولی طرح تجمیع قبوض نیست اما تاکنون هیچ برنامه جدی در راستاي اجراي آن نيز صورت نگرفته است.

مدیرکل پست استان فارس با بيان اينكه برخي دستگاه‌ها به سمت حذف قبوض مي‌روند، افزود: پست استان از دوره قبل، قبض تلفن ثابت را توزیع نکرده و شرکت مخابرات استان خود اقدام به این امر کرده است.

نجاري يادآور شد: با توجه به اعلام اتحادیه جهانی پست، در این بخش تحریمی وجود ندارد و ما با تمام کشورهای جهان از نظر ورود و صدور مرسوله‌های پستی ارتباط داريم.

وي اظهار كرد: در اين هفته، تمبر 14 هزار و 600 شهید استان فارس كه براي هر شهيد در پنج برگ تمبر اختصاصی چاپ شده است، به موزه شهدا، موزه دفاع مقدس، بنیاد شهید و خانواده‌های شهدا اهدا می‌شود.

مديركل پست فارس گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، دیدار با استاندار فارس، برگزاری نمایشگاه تمبر در پارک بعثت شیراز به مدت یک هفته، تجلیل از کارکنان نمونه پست، جشن خانواده پست در شهرستان‌های مختلف استان فارس، سخنرانی در نماز جمعه، دیدارهای مردمی از دیگر برنامه‌هايی است که در هفته جهانی پست در فارس برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان