کد خبر: ۳۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

عکس کمتر دیده شده از سردار شهید محمد اسلامی نسب

در این تصویر سردار شهید محمد اسلامی نسب در کنار شهید رجایی دیده می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین در اواخر زمستان سال 1333 و در روستاي لايزنگان از توابع شهرستان داراب ،خانواده اسلامي‌نسب آغوش خود را براي ورود «محمد» باز كرد.

سومين بهار زندگي اين نو قدم با مرگ جانسوز پدر همراه شد. او قرآن را در طفوليت فرا گرفت و به يمن مؤانست با كلام الهي، شكوفه‌هاي عشق و ايمان در دل نوراني‌اش شكفت. دوران دبستان را در روستا و مقاطع بعد را در شيراز گذراند و در كنار درس مدتي نيز به كار مشغول شد.


وي همزمان با بحبوحه انقلاب، در تظاهرات و راهپيمايي‌ها حضور فعال داشت. در سال 1353 ازدواج نمود و پس از پيروزي قيام مردمي همزمان با شروع غائله كردستان به اين منطقه عزيمت كرد و پس از سه ماه نبرد عليه منافقين به شيراز بازگشت و با آغاز جنگ تحميلي وارد عرصه جهاد در سرزمين خوزستان گرديد و تا لحظه شهادت به مبارزه با دشمنان حق پرداخت.

عکس زیر در آثار بجا مانده از شهید غلامرضا زارع (از شهدای داراب) به دست آمده است که تصویر شهید محمد اسلامی نسب را در کنار شهید رجایی در یک مراسم نشان می دهد :

 

منبع:آرشیو کانون تخصصی نشر شهادت


در طول اين مدت در عملياتهاي مختلفي شركت كرد و از ناحيه چشم مجروح شد. در عمليات والفجر 8 با سمت فرماندهي گردان امام رضا (ع) به خط رفت، و در اثر پخش مواد شيميايي دچار مصدوميت شد.

محمد علاقه قابل ستايشي به حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا (س) داشت و بدين جهت او را «سردار زهرايي (س) » مي‌خواندند و سرانجام در عمليات كربلاي 4 با رمز يا زهرا (س) درحاليكه فرماندهي گردان امام رضا (ع) از لشكر 19 فجر را بر عهده داشت.

در سن 32 سالگي در سال 1365 شهد شيرين شهادت را نوشيد. از او 5 فرزند به يادگار ماند. پيکر پاکش را 25 روز بعد به دنبال عمليات کربلاي 5 به شيراز انتقال دادند و در گلزار شهدای شيراز به خاک سپردند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان