کد خبر: ۳۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

بازدید گروه فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از آرامگاه حافظ شیرازی

دانشجویان عضو گروه فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در روز بزرگداشت حافظ از آرامگاه خواجه شیرازی بازدید کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از ندای فارس امروز ( بیستم مهرماه ) دانشجویان گروه فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز از آرامگاه خواجه شیرازی بازدید کردند.در ابتدای این بازدید دانشجویان با آقای غلام فرحناک مسئول یکی از انجمن های ادبی شیراز صحبت هایی در مورد لسان الغیب حافظ شیرازی داشتند.

ندای فارس

در این صحبت ها فرحناک در خصوص توجه مردم به حافظ و آرامگاه های اطراف آرامگاه لسان الغیب گفت : همانطور که خورشید مانع مشاهده ستاره ها می شود و تنها هنگامی ما قادر به مشاهده ستاره ها خواهیم بود که خورشید نتابد در اینجا نیز تا زمانی که مردم حافظ شیرازی را زیارت می کنند ، به قبرهای کنار آرامگاه توجهی نشان نمیدهند و به زیارت آنها نمیروند.

غلام فرحناک با برشمردن و نام بردن از صاحبان آرامگاه ها چون فرصت شیرازی از مردم خواست تا درکنار زیارت آرامگاه حافظ ، به نها هم سری بزنند.

ندای فارسوی همچنان افزود : همانطور که کسی با ساختن چیزی قصد شناساندن خود را به افراد دیگر دارد ، خداوند نیز با خلق انسان خواست که خود بشناساند.همچنین خداوند در جهان آینه هایی آفریده تا خود را و زیبایی در مخلوقات خود را ببیند که حافظ یکی از این آینه هاست.

فرحناک همچنان تاکید کرد : خواجه لسان الغیب حافظ شیرازی مبارز علیه ریا و تزویر بود و در بیشتر شعرها و غزلیات خود نشان میداد.

غلام فرحناک با چند بیت از مقطعات خواجه به صحبت های خود پایان داد.

کم از درخت مباش سایه فکن         گر بزنندت به سنگ ثمر ببخش
از صدف آموز نکته علمهر که برد سرت گهر ببخش
هرکه بخراشیدت به تیر جفاهمچو کان کریم زر ببخش

پایان خبر/ص

نظرات بینندگان