کد خبر: ۳۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

آغاز عملیات حذف گردنه نارنجی درلار

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان در فارس از آغاز عملیات حذف گردنه نارنجی در لار خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، حسن فدایی در جریان بازدید از گردنه نارنجی عنوان کرد: در حال حاضر ورودی شهر لار به طول 18.5کیلومتر در دو فاز در حال احداث است که فاز اول به طول4.5کیلومتر و فاز دوم به طول 14.5 کیلومتراست.

وی درخصوص حذف گردنه نارنجی اظهار داشت: در فاز دوم ورودی شهر لار گردنه صعب العبوری وجود دارد که مهمترین بخش این پروژه به حساب می آید ما هر ساله در این محور شاهد تصادفات زیاد هستیم و به دلیل اینکه این گردنه در مسیر ترانزیتی شیراز- لار- بندرعباس قرار گرفته لزوم حذف هرچه سریعتر این گردنه احساس می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان اظهار داشت: در حال حاضر این گردنه به صورت چهار خطه دو باند رفت و دو باند برگشت در حال احداث است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه حجم بالای خاکبرداری را به همراه دارد.

وی افزود: طول مسیرگردنه 4.5 و عرض23.5متر است و تعداد 10 دستگاه پل سه متری احداث خواهد شد. حجم خاکبرداری آن حدود 450 هزار مترمکعب و حجم خاکریزی آن در حدود 100 هزار مترمکعب است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه در بعضی نقاط ارتفاع ترانشه خاکبرداری به بیش از 42 مترمی رسد و در حال حاضر توسط 9 دستگاه بیل مکانیکی، سه دستگاه بلدوزر و 11 دستگاه کمپرسی در حال انجام است و تاکنون ارتفاع ترانشه برداری حدود 20 متر خاکبرداری انجام شده و از پیشرفت خوب برخوردار است.

فدایی افزود: در طول مسیر تقاطع فرعی به اصلی مانند تقاطع امامزاده میر ابراهیم، تقاطع راه روستایی دنگز، شهرک آزمایش و تقاطع راه روستایی کورده همزمان ساماندهی خواهد شد تا از بروز تصادفات و حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

 

برچسب ها: لار ، شیرازه ، نارنجی
نظرات بینندگان