کد خبر: ۳۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

استقبال دانشجویان از فعالیت‌های قرآنی ستودنی است

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: استقبال دانشجویان از فعالیت‌های قرآنی ستودنی است.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سعید کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دانشجویان به طور معمول اشتیاق فراوانی برای فعالیت‌های قرآنی دارند.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه شیراز اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌های فوق برنامه قرآنی و مراسم‌های قرآنی با استقبال بسیار نسبت به سایر برنامه‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: شب گذشته برنامه همایش بزرگ قرآنی در دانشگاه شیراز برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.

کاظمی اضافه کرد: در این همایش قرآنی استاد محمد تقی خان از کشور پاکستان و استاد حامد شاکری‌نژاد قاری بین‌المللی کشور به اجرای برنامه پرداختند که برای دانشجویان بسیار آموزنده بود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت و نقش مهم تعالیم قرآن در زندگی دانشجویی تصریح کرد: باید قرآن و تعالیم آن محوریت زندگی دانشجویی و اجتماعی دانشجویان شود که در این راستا آموزش‌های فوق برنامه می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای دانشجویان در کنار علاقه خودشان انگیزه‌ها و تشویق‌های آموزشی برای فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود شاهد رشد فعالیت‌های قرآنی دانشجویان نیز خواهیم بود.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به استقبال دانشجویان از فعالیت‌های قرآنی در کنار برگزاری کلاس‌های مختلف حفظ، قرائت، روخوانی و ... یکسری فعالیت‌های فرهنگی در سطح خوابگاه‌ها و دانشگاهای مختلف با محوریت قرآن اجرا می‌شود.

این مدرس حوزه اضافه کرد: دانشگاه شیراز برای برگزاری مستمر فعالیت‌های قرآنی اقدام به تاسیس موسسه قرآنی محراب اندیشه کرده تا به ترویج معارف قرآنی در بین دانشجویان بپردازد.

وی گفت: هدف کلی دانشگاه از برگزاری همایش‌ها و محافل قرآنی آشنایی بیشتر دانشجویان با آموزه‌های قرآنی است تا با تکیه بر این آموزه‌ها شاهد پیشرفت بالای علمی آنها باشیم.

 

برچسب ها: دانشجو ، قرآن ، استقبال ، شیرازه
نظرات بینندگان