کد خبر: ۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

آزادی 71 زندانی در جهرم

رئیس زندان جهرم از آزادی 71 نفر از زندانیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، جعفر رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: در راستای سیاست سازمان زندان‌ها مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و براساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر عفو عید سعید توسط مقام معظم رهبری، 71 نفر از زندانیان زندان جهرم آزاد و 41 نفر نیز مشمول تخفیف و تقلیل مجازات شدند.

وی افزود: گذشت و بخشش آموزه الهی و یک پیام آسمانی است که آثار و تبعات مثبتی برای تمام مردم به خصوص مسلمانان داشته و با گذشت و عفو بسیاری از اتفاقات ناگوار و انحرافات اجتماعی از بین می‌رود.

رئیس زندان جهرم با بیان اینکه هر انسانی ممکن است خطایی مرتکب شده و به زندان گرفتار شود، تصریح کرد: گذشت شاکی و عفو از سوی مسئولان عالی کشور می‌تواند فرصت بازشناسی و خودسازی را برای فرد مجرم به وجود آورد که به طور مجدد مرتکب اشتباه نشود.

وی با بیان اینکه با توجه مقام عظمای ولایت و مسئولان قضائی هر ساله تعداد بسیاری از افراد زندانی مشمول عفو عید سعید فطر می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سال جاری 112 نفر از زندانیان زندان جهرم نیز مشمول این عفو شدند.

رجبی با بیان ویژگی‌های زندانیان مورد عفو گفت: این افراد کسانی هستند که با شرکت در برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و کلاس‌های حرفه‌آموزی و اشتغال متنبه شده‌اند.

رئیس زندان جهرم تصریح کرد: زمانی که زندانی نمی‌خواهد اصلاح شود و به دنبال تغییر و تحول درونی نیست به قطع از تسهیلاتی مانند عفو، آزادی مشروط و رأی باز نیز برخوردار نمی‌شود.

 

برچسب ها: جهرم ، زندان ، زندانی ، آزادی ، شیرازه
نظرات بینندگان