کد خبر: ۳۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

توسعه سروستان تلاش مضاعفی را می طلبد

مهمترين مساله در حوزه مديريتي شهرستان سروستان تلاش در جهت توسعه و پيشرفت سروستان مي باشد و در اين مسير از تمام ظرفيت هاي موجود در اين شهرستان استفاده خواهيم كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین احسان خازن سرپرست فرمانداري شهرستان سروستان در دومين نشست خبري خود با سرو آنلاين ضمن بيان ديدگاه هاي خويش در خصوص شهرستان سروستان اعلام كرد:مهمترين مساله در حوزه مديريتي شهرستان سروستان تلاش در جهت توسعه و پيشرفت سروستان مي باشد و در اين مسير از تمام ظرفيت هاي موجود در اين شهرستان استفاده خواهيم كرد.

وي با اعلام اينكه مردم مطمئن باشند در جهت احقاق حقوق آنها لحظه اي درنگ نخواهم كرد افزود:  افق آينده سروستان بسيار روشن و نويد بخش است و به لطف خدا و با تلاش مردم و مسئولين اين شهرستان ولايت مدار و هميشه در صحنه و با فرهنگ در آينده اي نه چندان دور شاهد توسعه و آباداني بيش از پيش اين شهرستان خواهيم بود.

سرپرست فرمانداري سروستان در پاسخ به  سوالي مبني بر وضعيت اشتغال و حل مشكل بيكاري در اين شهرستان گفت: مشكل بيكاري منحصر به اين شهرستان و اين  استان نيست بلکه اين مساله در سطح كشور وجود دارد ،اما مي توان با توجه به زيرساخت ها و پتانسيل هاي موجود در سروستان و به ويژه با جذب سرمايه گذاران  بخش خصوصي اين مشكل را حل كرد .

رئيس ستاد اشتغال شهرستان سروستان در ادامه اين مطلب اظهار داشت:هر چند علت اصلي بيكاري در اين شهرستان،خشكسالي هاي اخير و به دنبال آن افت فعالیت های كشاورزي و دامداري بوده اما با توجه به رويكرد جديد استان به سمت و سوي صنعتي شدن و به خصوص بهره برداری از چاههای نفت و پتروشیمی در شهرستان سروستان اين مساله نيز طي سال هاي آينده حل خواهد شد.

وي با اشاره به آماده شدن شهرك صنعتي شماره ٢ با وسعتي در حدود ١٠٠٠ هكتار اعلام كرد: آماده واگذاري زمين در اين شهرك به سرمايه گذاران بخش خصوصي هستيم.

 

احسان خازن در ادامه اين گفت و گو در خصوص مشكل جايگاه CNG شماره ١ و ٣ اظهار داشت:با توجه به اخذ تعهد كتبي كه از صاحب جايگاهCNG  شماره يك گرفته شده ان شاءا.... از ابتداي آبان ماه اين جايگاه راه اندازي خواهد شد و بدیهی است در صورت عدم اجراي اين كار ،اين جايگاه به شخص ثالثي واگذار خواهد شد.اما در خصوص جايگاهCNG شماره ٣ مسائل و مشكلاتي وجود دارد كه در حال پيگيري هستيم و اميدواريم بتوانيم با رفع مشكلات موجود،اين پروژه نيز راه اندازي شود.

رئيس شوراي تامين شهرستان سروستان در بخش ديگري از صحبت هاي خود گريزي به پروژه انتقال آب هاي سطحي شيراز به دشت سروستان زد و گفت: اين پروژه تاكنون ٣٥ درصد پيشرفت فيزيكي داشته اما با توجه به اينكه اين پروژه يك پروژه ملي است،امسال هنوز اعتباري برای آن اعلام نشده که در این مورد نیز با همكاري نماينده مردم سروستان در مجلس،پيگير جذب اعتبارات جديد هستيم .وي ابراز اميدواري كرد كه با تکمیل این پروژه شاهد تحول اساسی در بخش کشاورزی و دامداری و همچنین در بخش صنعت شهرستان سروستان خواهیم بود.

سرپرست فرمانداري سروستان در پاسخ به سوالي در خصوص عملکرد مديران شهرستان تصريح كرد: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته مجموعه مديريتي فعلي شهرستان،افرادي دلسوز و فعال اند اما هنوز از تمام ظرفيت ها در جهت توسعه سروستان استفاده نشده و در اين ميان بايد تلاش بيشتري انجام شود.

وي همچنين در خصوص تعيين بخشدار جديد بخش كوهنجان گفت: بخشدار جديد نيز به زودي معرفي و مشغول كار خواهد شد.

رئیس شورای اداری شهرستان سروستان ملاك مديريت در اين شهرستان را ولايت مداري و التزام به اصل ولايت مطلقه فقيه و همچنين رعايت اصل خدمتگزاري به مردم عنوان كرد و گفت: هر مديري كه خارج از اين سه اصل باشد قطعا جايي براي حضور در پست مديريتی نخواهد داشت.

احسان خازن همچنين با اشاره به بازديد هاي سر زده از ادارات گفت: اين اقدام  در جهت نظارت دقيق بر عملكرد مديران شهرستان است.

رصد بازار و نظارت بر اصناف در جهت خدمت رساني بهتر به مردم نيز از جمله موضوعاتي بود كه سرپرست فرمانداري سروستان به آن اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود بازار،بازرسي و كنترل بايد تقويت گردد تا مشكلات موجودكمتر شود.

انتقال افاغنه به مهمان شهر شهيد بهشتي، برخورد قاطع با اتباع غيرمجاز و تلاش در جهت معرفي سروستان به عنوان شهرستان ممنوعه اتباع بيگانه از ديگر برنامه هاي رئيس شوراي تامين سروستان در سال جاري عنوان شد.

احسان خازن ضمن تقدير از مديراني كه در دولت نهم و دهم در اين شهرستان خدمت كرده اند بار ديگر با تاكيد بر وحدت و يكپارچگي در بين مردم و مسئولين در جهت توسعه و رشد شهرستان سروستان گفت: با توجه به فضاي آرام و اتحاد و يكدلي مردم و همچنين وجود امام جمعه اي  پر تلاش و فعال و دلسوز در اين شهرستان اميدواريم بتوانيم به عنوان خدمتگزاري صادق در خدمت مردم شريف سروستان باشيم.

وي در پايان اين نشست خبري با اعلام اينكه درب اتاق فرماندار به روي عموم مردم باز است افزود:برنامه ملاقات عمومي روزهاي دوشنبه هر هفته مي باشد اما در عين حال در موارد ضروري و خاص در ساير روزهاي هفته به عنوان خدمتگزار در خدمت مردم عزيز شهرستان سروستان مي باشم.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان