کد خبر: ۳۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

غرب از صدای جمهوری اسلامی واهمه دارد

امام جمعه شیراز عدم محاکمه عاملان توهین به پیامبر به بهانه آزادی بیان را در تناقض با دستور قطع برنامه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: در شرایطی که غرب توهین به پیامبر اکرم (ص) را به گفته خود برای حفظ آزادی بیان تحمل می‌کند چگونه است که صدای جمهوری اسلامی را نمی‌توانند تحمل کنند.

وی افزود: در هفته گذشته اتحادیه اروپا بنابر دستورالعملی که صادر کرد ماهواره طرف قرارداد جمهوری اسلامی که برنامه‌های برون‌مرزی را به اروپا و آفریقا منتقل می‌کرد یک‌جانبه لغو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اتحادیه اروپا با بی‌شرمی زشت‌ترین و خبیث‌ترین کار را انجام داد.

وی اضافه کرد: این کار با تمام قواعد دنیای امروز، اعلامیه حقوق بشر، منشور سازمان ملل، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و اساسنامه یونسکو مخالف است.

ایمانی خاطرنشان کرد: اعلامیه جهانی یونسکو تنوع فرهنگی را میراث مشترک بشری اعلام می‌کند اما اتحادیه اروپا آن را بر نمی‌تابد.

به گفته وی، این عمل آنها نشان می‌دهد که صدای جمهوری اسلامی چه تاثیری بر ملت‌ها دارد که آنها مقدسات خود را نیز در تقابل با آن زیر پا می‌گذارند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ایران باید از حق مخاطبان خود دفاع کند و در مراجع قضایی و حقوقی دنیا این بی‌عدالتی را پیگیری کند.

وی خواستار آن شد که با استفاده از امکانات حداکثر تلاش برای رساندن صدای رسای نظام به گوش جهانیان صورت گیرد.

ایمانی با اشاره به در پیش بودن روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه روز دعا است و در این روز دعا کردن و تعمق در مضامین بلند ادعیه ائمه اطهار و به ویژه ابا عبداله ‌الحسین حتی از روزه گرفتن نیز ارزش بیشتری دارد‌

وی در فراز دیگری از سخنان خود سه چیز را مستوجب عقاب در دنیای مادی عنوان کرد و گفت: ظلم، قطع رحم و قسم دروغ به خدا  در همین دنیا عقاب دارد و عذاب آن به آخرت محدود نمی‌شود.

نظرات بینندگان