کد خبر: ۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

بهره‌برداری از سایت اسکان عشایری قره‌بس ممسنی

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: سایت اسکان قره‌بس ممسنی با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس حسن حبیبی امروز در شیراز اظهار داشت: این سایت با زیرساخت‌هایی شامل جاده، منبع بتنی 100 متر مکعبی، بهسازی چهار چشمه، دیوار حائل بتنی، حوضچه، عملیات 5 هزار و 800 متر انتقال آب از محل چشمه تا سایت و منبع بتنی 50 متر مکعبی گلخانه‌ای، اثر مثبتی در رونق اقتصادی این منطقه می‌گذارد.

وی اضافه کرد: خاکبرداری، تسطیح و آماده‌سازی سایت، خرید و بارگیری حمل و تخلیه اقلام مور دنیاز، برق‌رسانی شبکه داخلی به طول یک‌هزار و 120 متر فشار متوسط و 3 هزار و 300 متر فشار ضعیف در سایت اسکان قره‌بس ممسنی اجرایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: اداره کل امور عشایر فارس در راستای ساماندهی زندگی خانوارهای عشایری فعالیت‌هایی را در قالب خدمات‌رسانی به کوچندگان از قبیل تامین آب شرب انسان و دام، بهسازی چشمه‌سارها، قنوات، آب انبارها، حفر و تجهیز جایگاه ذخیره نفت سفید، عرضه سیلندر گاز مایع، نصب چراغ‌های خورشیدی، نگهداری و مرمت راه‌های عشایری و راه‌اندازی گلخانه ترویجی صورت داده است.

حبیبی اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری 51 پروژه عمرانی از محل اعتبارات استانی و ملی شامل عملیات اجرای اسکان و ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع شرایط موجود در فارس موجب سازگاری و شکل‌گیری بزرگ‌ترین جامعه عشایری کشور در این استان شده به طوری که از 8.5 میلیون هکتار عرصه‌های قابل استفاده، حدود 5.7 میلیون هکتار در قلمرو زیست عشایری است.

مدیرکل امور عشاری فارس تصریح کرد: عشایر فارس با 27 هزار و 279 خانوار در قالب 147 هزار و 790 نفر شامل سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه، لر و هشت طایفه مستقل با دارا بودن صفات جوانمردی، پاکی و دفاع از عزت ایران اسلامی نقش مهم و بسزایی را در کشور داشته‌اند.

حبیبی گفت: عشایر 3.5 درصد جمعیت فارس و 12.5 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند و از نظر اقتصادی با پرورش و نگهداری بیش از 3 میلیون دام سبک، سالانه بالغ بر 16 هزار تن گوشت قرمز، 57 هزار متر مربع انواع دست‌بافته‌های نفیس و سایر فرآورده‌های دامی یکی از جوامع مولد کشور هستند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان