کد خبر: ۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته بسیج دانش‌آموزی در فارس

مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس از اجرای ۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در تمام واحدها و حوزه‌های بسیج استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدجعفر دوستدار بعد‌از‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 30 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در تمام واحدها و حوزه‌های بسیج استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده قله‌ای برای دانش‌آموزان است که می‌توانند با آن راه را بپیمایند، اضافه کرد: هر ساله از 7 تا 13 آبانماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی بوده که اوج آن هشتم آبان‌ماه روز شهادت حسین فهمیده و به ‌نام روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه شعار امسال «دانش آموز بسیجی، تبلور دانایی، ولایت‌مداری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» عنوان شده است، ادامه داد: برای این هفته برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم دانش‌آموزان با تاسی از این شعار در راستای تحقق شعار سال گام بردارند.

وی همچنین از برگزاری 62 یادواره شهدای دانش‌آموز در سراسر استان فارس در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و تصریح کرد: دیدار با ائمه جمعه، برگزاری صبحگاه سراسری در تمام مدارس استان، آغاز مسابقات قرآن و عترت مرحله مدارس، نشست‌های حلقه‌های صالحین، برگزاری مسابقه دومیدانی «رهروان شهدا»، حضور در نماز‌های جمعه، برپایی مسابقه نقاشی برای دانش‌آموزان ابتدایی با عنوان «آمریکا دشمن کودکان» و کوهپیمایی دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این هفته است.

دوستدار برگزاری مسابقه روزنامه دیواری و وبلاگ‌نویسی با موضوع سال جاری، انشاء نویسی نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی و افتتاح یک‌هزار و 200 واحد امیدان در سراسر استان فارس را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز نوجوانان نیاز به الگوهای دست یافتنی دارند و شهدا می‌توانند به عنوان الگو برای آنان باشند از حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی شهرستان‌های فارس خواست تا شهید دانش‌آموز شاخص خود را معرفی کنند.

دوستدار گفت: امسال شهید بهنام محمدی‌راد و شهیده ناهید فاتحی کرجو به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شدند.

وی در پایان با بیان اینکه در کشور 36 هزار شهید دانش‌آموز داریم، افزود: یک پنجم شهدای کشور را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و از 14 هزار و 600 شهید فارس، یک پنجم شهیدان، دانش‌آموزان هستند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان