کد خبر: ۳۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

گلزار شهدای مهر ساماندهی می‌شود

رئیس بنیاد جانبازان و امور ایثارگران شهرستان مهر گفت: با تخصیص اعتبار لازم از محل دو درصد نفت و گاز، ساماندهی گلزار شهدای شهر مهر تکمیل می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس احمد بازرگان امروز در مهر با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدا و یادمان‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایفی است که بنیاد جانبازان و امور ایثارگران نسبت به آن اهتمام جدی دارد.

وی اضافه کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و یادمان‌هایی که در دست اقدام و یا اجرا است، ماندگارترین آثاری بوده که نسل آینده جامعه باید با تأسی از شهدا در تحقق اهداف آنها موثر باشند.

رئیس بنیاد جانبازان و امور ایثارگران شهرستان مهر گفت: این شهرستان در 33 سال از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، 153 شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است که در 22 گلزار شهدای این شهرستان مدفون شده‌اند.

وی در مورد ساماندهی گلزار شهدای شهرها و روستاهای مهر ابراز داشت: تسطیح گلزار و اطراف آن و تعویض لوح‌های آسیب دیده از تعهدات این بنیاد در ساماندهی گلزار شهدای شهرها و روستاها است.

بازرگان ادامه داد: ساماندهی 20 گلزار شهدای این شهرستان به جز گلزار شهدای روستاهای خوزی و فال که تاکنون در آنها اقدامی انجام نشده، آن‌چه که در تعهد این بنیاد بوده به اتمام رسیده است.

رئیس بنیاد جانبازان و امور ایثارگران شهرستان مهر با اشاره به اینکه در سال 89، 200 میلیون ریال اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهر مهر اختصاص یافته است، تصریح کرد: در آن زمان شهرداری بر اساس یک تفاهم‌نامه با بنیاد جانبازان و امور ایثارگران مجری این پروژه شد که با همان اعتبار به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت بخشی از این پروژه، به علت تغییرات پی در پی مدیریتی و نبود اعتبار در این شهرداری، این پروژه به صورت نیمه‌کاره رها شد.

بازرگان افزود: لوح قبور مطهر شهدای شهر مهر ساخته شده و از سهم دو درصد نفت و گاز امسال این شهرستان نیز 300 میلیون ریال اعتبار به این منظور اختصاص یافته است که امید می‌رود تا پایان سال جاری وضعیت این گلزار آن‌طور که در خور شأن مقام و منزلت شهدا و خانواده‌های معظم آنان است، تبدیل شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان