کد خبر: ۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

آموزش 720 نفر در قالب طرح استاد شاگردی نوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 721 نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب طرح استاد شاگردی نوین در این استان فرا گرفته‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فنی حرفه‌ای استان فارس، مرتضی میرابی با بیان اینکه این آموزش‌ها بیشتر در حرفه‌های نساجی، اتومکانیک، نقاشی ساختمان و درودگری ارائه شده است، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح استاد شاگردی نوین، استفاده از ظرفیت آموزشی محیط کار واقعی موجود در بخش‌های غیر دولتی و نیز به کارگیری ظرفیت‌های این بخش در توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و به دنبال آن ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان با استفاده از توانمندی‌های این بخش است.

وی در تشریح اجرای این طرح ابراز داشت: کارگاه‌هایی که مجری این طرح هستند باید دارای پروانه کسب معتبر بوده و فضای مناسب و امکانات و تجهیزات لازم مورد تایید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح را دارا بوده و دستورالعمل‌های ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس حضور کارآموز در محیط کسب و کار واقعی را عاملی مهم برای آماده‌سازی وی به منظور ورود به بازار کار برشمرد و اضافه کرد: در این طرح انگیزه و خودباوری کارآموز با مشاهده و حضور در محیط کار واقعی افزایش یافته و این عامل ورود وی به عرصه بازار را تسهیل می‌کند.

مبرایی همچنین گفت: در پایان برگزاری دوره آموزشی در محل کارگاه، کارآموز شرکت کننده در طرح استاد شاگردی نوین برای شرکت در آزمون پایان دوره معرفی شده و در صورت کسب نمره قبولی، مدرک فنی و حرفه‌ای با کد بین‌المللی برای وی صادر می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به برطرف شدن موانع اجرایی این طرح و ابلاغ آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین برگزاری جلسات متعدد با مجامع امور صنفی امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم ظرفیت اجرای این طرح را تا سه برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: آموزش ، طرح ، استاد ، شاگردی ، نوین ، شیرازه
نظرات بینندگان