کد خبر: ۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

آغاز فعالیت‌های کنسرسیوم نفتی فارس

استاندار فارس با بیان اینکه فعالیت‌های کنسرسیوم نفتی فارس آغاز شده است، گفت: صنعتگران این استان در عرصه نفت و گاز، حمایت می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق‌عابدین در بازدید از نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فارس با بیان اینکه یکی از آرزوهای مردم فارس، حضور پررنگ در عرصه صنعت بوده است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی فارس و نزدیکی به منطقه ویژه انرژی عسلویه و سایر مزیت‌هایی مانند تولید گاز و عبور خطوط لوله آن از این استان، حدود یک‌سال است که با همکاری متخصصان، کنسرسیوم نفت پارس متشکل از شرکت‌های عمده نفتی فارس تشکیل شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کنسرسیوم نفتی فارس آماده ساخت پالایشگاه دوم شیراز و مشارکت در دیگر پروژه‌های نفت و گاز کشور است، افزود: این کنسرسیوم در زمینه لایسنس، قطعه‌سازی، طراحی و نصب فعال است و می‌تواند در شرایط تحریم، فرصت بسیار خوبی برای کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به حمایت وزیر نفت از تشکیل و فعالیت کنسرسیوم نفتی فارس، اظهار داشت: وزیر نفت با ارسال نامه‌ای به تمام شرکت‌های زیرمجموعه این وزارت‌خانه، تاکید کرده است که با توجه به توانایی‌های شرکت‌های تولیدی استان فارس، محصولات تولیدی این شرکت‌ها جایگزین نمونه‌های خارجی شود و مورد استفاده پروژه‌های وزارت نفت قرار گیرد.

استاندار فارس با اعلام آمادگی برای حمایت از صنعتگران استان فارس در عرصه نفت و گاز، اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های وزیر نفت، فعالیت‌های کنسرسیوم نفتی فارس آغاز شده و در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان