کد خبر: ۳۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

مجالس عزاداری نباید به مجالس انتخاباتی تبدیل شوند

مجالس امام حسین(ع) و محافل دینی، مجالس تبلیغات انتخاباتی نیست، هر چند برخی ممکن است از این مجالس سوء استفاده کنند. اگر افرادی می‌خواهند تبلیغ کنند باید از هزینه کردن‌های بیهوده و اسراف و تبذیر برای بدست آوردن آرا اجتناب کنند،‌ دمکراسی غربی مبتنی بر وعده های دروغین است و در اسلام نباید چنین مواردی وجود داشته باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فردا آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که با حضور جمعیت کثیری از طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی، تفکر در عالم هستی و خلقت انسان را موجب پی بردن به حقایق بسیار و عظمت خداوند تبارک و تعالی عنوان کرد.

مهر، در این رابطه نوشت: وی با بیان این که تفکر در نظام آفرینش باعث افزایش ایمان و اعتقاد انسان می‌شود، افزود: پایه و اساس اسلام تفکر است و نباید چشم و گوش بسته دنبال این و آن مخصوصا دنبال تمدن مادی و بی رحم غرب رفت.

استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و اعزام مبلغان به نقاط مختلف کشور تاکید کرد: امسال نیاز به تبلیغ بیش از هر سال دیگری است؛ چراکه مفاسد اخلاقی زیاد شده و آثار آن نیز نمایان است از جمله می‌توان به افزایش پرونده‌های اختلافات، طلاق و امثال آن اشاره کرد.

وی در ادامه با تأکید بر این که مبلغان باید در تبلیغات خود کوشا باشند، هیچ گاه بی مطالعه منبر نروند و هر روز مطلب و روایات تازه ای برای مردم بیان کنند، خطاب به آنان تصریح کرد: مراقب باشید مجالس دینی و عزاداری تبدیل به مجالس سیاسی خاص و تبلیغات انتخاباتی نشود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود:‌ مجالس امام حسین(ع) و محافل دینی، مجالس تبلیغات انتخاباتی نیست، هر چند برخی ممکن است از این مجالس سوء استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر افرادی بخواهند خارج از این محافل و اماکن هم تبلیغات انتخاباتی بکنند باید شرایط انسانی و دینی آن را رعایت کنند، از جمله این که به مردم وعده دروغین ندهند، از تخریب یکدیگر پرهیز کنند، تخریب یک نوع فرهنگی غربی است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در حال حاضر بدبختانه بعضی از کشورهای اسلامی چشم و گوش بسته دنباله روی سیاست های غربی و مادی آنها هستند.

وی پیروی چشم و گوش بسته از فرهنگ غربی را دربردارنده آلودگی های بسیار دانست و گفت: آنها برای این که آرای بیشتری بدست آورند حتی حاضر می‌شوند امتیازاتی به همجنس بازان بدهند.

آیت الله مکارم افزود: اگر افرادی می‌خواهند تبلیغ کنند باید از هزینه کردن‌های بیهوده و اسراف و تبذیر برای بدست آوردن آرا اجتناب کنند،‌ دمکراسی غربی مبتنی بر وعده های دروغین است و در اسلام نباید چنین مواردی وجود داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر این که تبلیغات انتخاباتی آمیخته با مسائل خلاف شرع نشود، اظهار داشت: این مقام ها و پست ها آش دهن سوزی نیست که برای دستیابی به آن مرتکب هر کاری شوند و اگر افراد بخواهند تبلیغات هم بکنند باید در عمل نشان دهند که دمکراسی اسلامی با دمکراسی غربی تفاوت فوق العاده دارد.

استاد برجسته حوزه در پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم که به همه ما توفیق دهد که در مسیر تفکر اسلامی پیش برویم.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان