کد خبر: ۳۷۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

تقاطعی که بی عدالت مانده

تقاطع عدالت در محور کمربندی جنوبی شیراز در محل تقاطع با بلوار عدالت و شهرک میانرود در حال احداث است.

شیرازه : این تقاطع که در محور کمربندی جنوبی شیراز در محل تقاطع با بلوار عدالت و شهرک میانرود قرار دارد و قرار بود در شهریور 91 به بهره برداری برسد همچنان بلا تکلیف مانده و برای شهروندان و مسافرانی که قصد عبور از کمربندی جنوبی شیراز را دارند مشکلات زیادی از جمله ترافیک و همچنین آلودگی هوا را در پی داشته است تقاطعی که قرار است مشکل ترافیگی را حل کند خود یک مشکل شده است .

سال‌هاست که برای اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح عدالت میانرود شهر شیراز که متولی آن اداره کل راه و ترابری استان فارس بوده، کشمکش‌ها و اختلاف‌هایی بین این اداره کل و شهرداری شیراز به وجود آمده است.
این در حالیست که اختلاف‌های راه و ترابری فارس و شهرداری شیراز، چیزی جز تحمل سختی‌ها و دردسرهای روزانه برای عبور و مرور شهروندان نداشته است.


مدیرکل راه و ترابری استان فارس علت تاخیر در بهره‌برداری از این طرح که سال‌های بسیاری از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد گفت: تنها دلیل افتتاح نشدن این تقاطع نبود نقدینگی و کمبود اعتبار بوده است.

حسین فدایی بیان کرد: در صورتی که این طرح رفع معارض شود آماده‌ایم تا حداکثر در هشت ماه این طرح را پس از گذشت سال‌ها تاخیر افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.


وی ادامه داد: اما این در حالیست که شهردار منطقه ۹ شیراز، در مهر ماه سال ۸۸ در گفت‌وگویی به نقل از واحد خبر روابط عمومی شهرداری این شهر اعلام کرده است که شهرداری شیراز به منظور بهبود وضعیت کمربندی شهر در راستای همکاری با اداره کل راه و ترابری این استان، ۴۰ میلیارد ریال در پروژه تقاطع عدالت میانرود هزینه کرده است.
علی‌اکبر زهتاب زاده ضمن اشاره به حوادث اخیری که در کمربندی شیراز رخ داده است بر بهسازی وضعیت این محور تأکید کرد و اظهار داشت: کمربندی شیراز در محدوده شهرداری منطقه ۹ واقع شده است اما هرگونه عملیات احداث پل هوایی عابر پیاده در باندهای شمالی و جنوبی این محور، احداث زیرگذر و روگذر، روشنایی و ترمیم آسفالت از وظایف اداره راه و ترابری است.


وی افزود: شهرداری شیراز در عین حال اینکه هیچگونه مسئولیت قانونی در مورد محور کمربندی ندارد، به منظور کمک به برطرف شدن هرچه سریع‌تر مشکلات شهروندان و در راستای همکاری با اداره راه، به دنبال تعهدات خود بوده و مبلغ را پرداخت کرده است.

این پروژه با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال از سال 87 شروع به کار کرده که بر اساس گزارشات واصله می بایست تا پایان شهریور 91 به بهره برداری می رسید.

همچنین در  بازدید که چندی قبل توسط نماینده و دستیار ویژه رئیس جمهوری از روند اجرایی پروژه و کیفیت آن به عمل آمد بانشی نماینده محرابیان(دستیار ویژه رئیس جمهوری) از روند اجرائی  این پروژه ابراز رضایت نمود و عملکرد آن را راضی کننده عنوان نمود.

لازم به ذکر است که این تقاطع از طرحهای مهر ماندگار شیراز است.

شیرازه منتظر پاسخ مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در مورد تاخیر صورت گرفته در روند اجرائی این پروژه می باشد همشهریان عزیز نیز می توانند با نظرات خود از مشکلات ایجاد شده برایشان در این رابطه ما را یاری دهند تا هرچه سریع تر مسئولین مشکل را حل کنند .

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
t25
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱
1
در انتهاي اين كمر بندي پل روگذري است كه معطل چند تير برق است و مسولين اداره برق بي تفاوتند لطفا گزارش تهيه نماييد
بابك
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱
1
اين كمربندي (بزرگراه امام خميني) داراي دور برگردان هاي غير استاندارد و فاقد پل عابر پياده است.