کد خبر: ۳۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

انتقاد نماينده جهرم از واردات بی‌رویه خرما از چین

معاون وزير دادگستري در همايش يك‌روزه فرهنگ عمومي، حمايت از كار و توليد ملي، جامعه را نيازمند تغيير نگاه به كارگر در مسير كار ايراني شد در حاليكه نماينده مردم جهرم منتقد وارادات بي‌رويه محصولات غذايي خصوصا خرما از كشور چين و معاون استاندار فارس نيز خواستار توجه بيشتر به بخش خصوصي به‌عنوان يك نياز بودند.

به گزارش شیرازه به نقل از ايسنا، معاون وزير دادگستري عصر پنجشبنه در همايش يك‌روزه فرهنگ عمومي، حمايت از كار و توليد ملي در جهرم، بااشاره به نقش کارگران در عرصه تولید ملی، گفت: بحث و تصمیم‌گیری‌ها تا چه ميزان موجب پیوند بیشتر کارگر و کارفرما در مسیر تقویت تولید ملی و زمينه‌ساز نگاهي درست به كارگر در مسير ارتقا سطح توليد ملي شده است.

سعيدي خاطرنشان كرد: امروز دادگاه‌های تخصصی برای اجرای دقیق قانون کار نیاز داریم، البته در قانون کار مواردی با رویکرد کارآفرینی باید اصلاح شود تا مسیر  نظم بخشیدن به کار مفید در جامعه بیان شود که شاید یکی از الزامات تولید ملی تبیین نقش بازدارنده کارگر است.

وي از دور زدن قانون کار توسط برخي کارفرمايان انتقاد و خاطرنشان كرد: برخی به کارگر ظلم می کنند، اما خط تولید بازدارنده موقعی در جامعه رونق می‌گیرد، که کارگر خود تصمیم گیر باشد و به کارگران برای تولید بهتر بها داد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما زیاد کار می کنیم اماموثر واقع نمی شود امروز در دنیا شاخص کار موثر است زیرا  ضعف اصلی ما در بهره وری است هرچه شاخص کار موثر بیشتر باشد، بهره وری شدت می گیرد.

وی افزود: روند تحولات اقتصادی در حوزه اداری باید در مسیر فرهنگ سازی و آموزش کارگر و کارفرما برای ارتقا نگاه به این دو قشر باشد تا آموزش کارگران یک سیر جدید در عرصه تولید به وجود آورد و کارگر خود تصمیم ساز باشد.

نماینده جهرم در مجلس نیز طی سخنانی با اشاره به پيش‌بيني مقام معظم رهبري در خصوص رشد اقتصادي و فرهنگ‌سازی در اين خصوص توسط ايشان، گفت: رهبر معظم انقلاب هر سال را با توجه به شرایط پیش رو به درستی و حکیمانه تبیین می کنند تا مردم با عناوین سالها آشنا شوند و به عنوان یک فرهنگ و ارزش در زندگی خویش با کار بندند.

محمدرضا رضايي‌كوچي گفت: امروز تمام مقتضیات و تحرک ما فرهنگ تولیدملی در راستای تغییر نگاه زیربنایی در سطوح مختلف جامعه باید باشد تا تولید و کار ایرانی هدف و زمینه پیشرفت باشد.

رضایی ضمن انتقاد از واردات بی رویه محصولات مختلف كه در كشور توان توليد آن با كيفيتي بهتر وجود دارد، بیان کرد: امروز واردات خرمای چینی، تسبیح و دیگر چیزها به تولیدملی ما ضربه زده است که متاسفانه در این مسیر غلط دولت باید نظارت بیشتری کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: عرصه تولید ملی باید به سمت توانمندسازی آحاد جامعه گام بردارد و تولید یک ارزش ملی قلمداد گردد تا تولیدکننده مسیر کار ایرانی را بیش از پیش درک کند.

نماینده جهرم 10 پیشنهاد برای رفع مشکل تولید در کشور برای رونق کار ایرانی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تولید بیان کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار فارس هم در خصوص تولید بخش خصوصی این استان گفت: سهم این بخش در رشد شاخص‌های توسعه استان موثر بوده است به طوریکه، بخش کشاورزی استان با 2 هزار و 863 میلیارد تومان، بخش صنعت و معدن با 2 هزار و 107 ميليارد تومان و بخش خدمات با يك هزار و 130 ميليارد تومان، سرمايه‌گذاري فعال‌ترين بخش‌ها هستند.

افكاري گفت: در سال‌هاي اخير 8.2 از ارزش افزوده مربوط به کشاورزی و 1.9 مربوط به صنعت بوده است كه با این روند باید در مسیر توسعه صنعت گام‌های بلندتری برداریم.

وي با بيان اينكه در دهه‌هاي 70 و 80 نوعي غفلت در خصوص توسعه صنعتي استان فارس اتفاق افتاده است، گفت: بايد اميدوار بود كه نگاه استان فارس به بخش خصوصی تغییر کند و به این بخش تاثیرگذار در عرصه تولید ملی توجه بیشتری شود تا فارس با توجه به تولیدات کشاورزی در عرصه صنعت هم گام های بلندی بردارد.

 

نظرات بینندگان