کد خبر: ۳۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

افتتاح کتابخانه خیرساز در آباده

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: در نخستین روز از هفته کتاب یک کتابخانه خیرساز در شهرستان سورمق آباده به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور اظهار داشت: احداث این کتابخانه به صورت صد در صد از زمین تا ساخت توسط خیر انجام شد و نزدیک به 10هزار جلد کتاب برای استفاده جامعه کتابخوانان به آن اهدا شد.

وی افزود: کتابخانه خیرساز آباده روزانه ظرفیت پذیرش 200 نفر را دارد و قسمت‌هایی مانند بخش مرجع، سالن مطالعه کودک و بخش رایانه برای آن در نظر گرفته شده است.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: با توجه به پیشتازی مردم فارس در مساعدت‌ به کتابخانه‌ها جهش قابل توجهی را در حوزه کتابخانه‌سازی در این استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: مردم این استان در زمینه اهدای زمین، ساخت کتابخانه، اهدای منابع کتاب، کتابداری افتخاری و ... بسیار فعال هستند و در مواردی مشارکت مردم از مساعدت دولت بیشتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ابراز داشت: با کمک مردم به زودی سرانه فضای مورد نیاز کتابخوانان ارتقا چشمگیری ‌می‌یابد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تشکیل 9 کمیته در ستاد هفته کتاب خاطرنشان کرد: 70 برنامه برای این هفته طراحی شده که به تدریج اجرا می‌شود.

اسماعیل‌پور ادامه داد: در شهرستان‌های فارس به مناسبت هفته کتاب 120 برنامه در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه 25 آبان در شیراز و تمام شهرستان‌های استان فارس جشن کتاب برگزار و از کتابداران نمونه، خیران فعال در امر کتابخانه‌سازی، کتابداران افتخاری، مولفان و کانون‌های ادبی برتر تقدیر می‌شود.

 

نظرات بینندگان