کد خبر: ۳۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

اتاق فکر احیای امر به معروف و نهی از منکر در شیراز تشکیل شود

فرماندار شیراز گفت: مسئولان امر به معروف و نهی از منکر شیراز علاوه بر تشکیل اتاق فکر، طرح‌های پیشنهادی خود را در زمینه احیای این دو فریضه مهم الهی آماده و ارائه کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جواد زرین‌کلاه در دومین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که در فرمانداری و با حضور حجت‌الاسلام محمد مرادی امام جمعه موقت شیراز و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان و دیگر اعضای جلسه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر، انتظار داریم جلسات این ستاد به صورت منظم و بر اساس جدول زمان‌بندی و با حضور تمام اعضاء برگزار شود.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز افزود: ساختار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در تمام ادارات و سازمان‌ها تشکیل و در این راستا شرح وظایف مربوطه نیز ابلاغ شود.

وی در ادامه با بیان اهمیت توجه به دانش‌آموزان در سنین پایه و نقش آموزش و پرورش در احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان شیراز در کوتاه‌ترین زمان طرح پیشنهادی خود را در مورد ترویج و نهادینه‌سازی احیای امر به معروف و نهی از منکر بین دانش‌آموزان به این ستاد ارائه دهد.

فرماندار شیراز با اشاره به اهمیت احیای این دو فریضه مهم و الهی در سطح جامعه به ویژه در دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری آینده شهرستان شیراز میزبان امام جمعه موقت شیراز و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان است و وی در این جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان شیراز در مورد ساختار و انتظارات مربوطه در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر سخن می‌گوید.

زرین‌کلاه تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی شهرستان شیراز نیز همگام با دیگر دستگاه‌های مربوطه موظفند طرح‌ها و اقدامات فرهنگی پیش‌بینی شده توسط آن دستگاه را به ستاد احیای این شهرستان تحویل دهند.

این مسئول اضافه کرد: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز و حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز باید برای ترویج این دو فریضه الهی، تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند و رسانه ملی نیز در کنار دیگر رسانه‌ها بیش از گذشته به احیای این فریضه مهم الهی بپردازد.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز ابراز داشت: معاونت‌ها به همراه کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز در جلسه آینده این ستاد علاوه بر تشکیل اتاق فکر با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، طرح‌های پیشنهادی خود را در مورد احیای این دو فریضه مهم الهی آماده و ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در شیراز در پایان از تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان این شهرستان خواست تا در ایام محرم به ویژه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و با توجه به نام‌گذاری این هفته با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز همکاری نزدیک داشته باشند.

 

نظرات بینندگان