کد خبر: ۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

اداره ارشاد رسانه‌ها را ساماندهی کند

فرماندار شیراز گفت: فضای رسانه باید فضایی عالمانه و کارشناسی باشد و در این راستا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انتظار می‌رود به ساماندهی وضعیت رسانه‌ها توجه داشته باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، جواد زرین کلاه صبح امروز در دیدار سرپرست خبرگزاری فارس در فارس با وی اظهار داشت: برخی برای اجرای طرح ترافیک در کلان‌شهر شیراز عجله کردند.

فرماندار شهرستان شیراز ابراز داشت: اجرای هر طرحی الزاماتی دارد که برای اجرای طرح ترافیک در شیراز این شرایط و الزامات مهیا نبود.

وی گفت: نیروی انتظامی برای اجرای این طرح ایرادی داشت که مربوط به کمبود پارکینگ‌ در آستانه طرح بود و همین امر باعث تاخیر در اجرای آن شد.

رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان شیراز اضافه کرد: نرخ ورود به طرح نیز پس از تصویب در شهرستان باید در شورای حمل و نقل استان و وزارت کشور تصویب شود که همین امر اجرای طرح ترافیک را به تاخیر انداخت.

زرین کلاه با بیان اینکه در فرمانداری شهرستان شیراز نگاه‌های منطقی و کارشناسی حاکم است، خاطرنشان کرد: عدم تصویب طرح محدوده ترافیک شیراز در فرمانداری تنها به دلایل کارشناسی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل بررسی طرح محدوده ترافیک در حال انجام است تصریح کرد: بررسی کارشناسانه این طرح به معنای توقف آن نیست.

*اختلافات به رسانه‌ها کشیده نشود

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت تعامل و همدلی در دستگاه‌های مختلف گفت: نباید اختلاف نظرها را به رسانه‌ها و سطح جامعه کشاند.

زرین کلاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و همدلی تاکید کرده‌اند ابراز داشت: بیانات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و به هیچ وجه نباید فضای اختلاف و کدورت میان دستگاه‌ها ایجاد شود.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: فرمانداری شیراز با توجه به ماهیت نظارتی خود آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات مختلف اختلاف نظرهای دستگاه‌ها را برطرف کند.

ارشاد وضعیت رسانه‌ها را ساماندهی کند

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه با اشاره به نقش مهم و محوری رسانه‌ها در پیشبرد اهداف دستگاه‌ها اظهار داشت: فضای رسانه باید فضایی عالمانه و کارشناسی باشد و در این راستا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان فرهنگی انتظار می‌رود به ساماندهی وضعیت فعلی و فعالیت فعالان رسانه توجه داشته باشد.

وی گفت: اگر کار ساماندهی رسانه‌ها به نتیجه نرسد فرمانداری به طور مستقیم وارد شده و این ساماندهی را انجام می‌دهد.

مدیران پاسخگو باشند

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه گفتگوی خود با سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس، با بیان اینکه ارتباط با مدیران نباید برای مردم و رسانه‌ها سخت باشد، ابراز داشت: مدیران باید پاسخگوی مطالبات مردم و رسانه‌ها باشند و به هیچ وجه قابل قبول نیست که دست یافتن به مدیری برای ارباب رجوع و خبرنگاران ناممکن باشد.

زرین کلاه اضافه کرد: در فرمانداری شیراز دو بازرس ویژه معرفی شده‌اند تا شهروندان هر کجا که با مشکل یا مانعی در دستگاه‌های اجرایی مواجه شدند با آنها در ارتباط باشند.

مدیران با برنامه‌تر باشند

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز در ادامه با بیان اینکه مدیران این شهرستان باید با برنامه‌تر عمل کنند، ابراز داشت: احساس می‌کنم برخی مدیران در سطح شهرستان شیراز در حوزه برنامه‌ریزی و مشخص کردن افق کاری خود موفق عمل نکرده‌اند.

وی گفت: مدیران باید با برنامه‌تر عمل کنند تا شاهد حرکتی علمی و هدفمند در راستای افق‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

زرین‌کلاه گفت: اغلب مدیران شایسته‌ای در سطح شهرستان شیراز فعالیت می‌کنند.

فرماندار و رسانه

زرین کلاه در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان مطالعه رسانه‌ها در روز گفت: به طور معمول در روز رسانه‌ها را دنبال می‌کنم و اگر در روزی فرصت پیش نیاید به‌حتم شب‌ها در منزل رسانه‌ها را بررسی می‌کنم.

فرماندار شیراز اضافه کرد: در روزهای جمعه زمان بیشتری را برای مطالعه رسانه‌ها اختصاص می‌دهم.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز در پایان گفت: تا قبل از وارد شدن در پست فرمانداری نخستین خبرگزاری را که در روز مطالعه می‌کردم خبرگزاری فارس بود که این روزها به دلیل مشغله کاری، کمتر موفق به مطالعه مطالب و اخبار این خبرگزاری می‌شوم اما پرینت خبرهای مربوط به فرمانداری توسط روابط عمومی تهیه شده و آنها را مطالعه می‌کنم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان