کد خبر: ۳۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

900 مددجوی لامردی در انتظار دریافت وام اشتغال

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان لامرد از ثبت‌نام 900 نفر از مددجویان زیر پوشش این کمیته امداد به منظور دریافت وام اشتغال‌زایی و خودکفایی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید محمود علوی اظهار داشت: در سال جاری دو موضوع مهم خودکفایی و مشارکت‌های مردمی از سوی کمیته امداد امام خمینی لامرد به صورت برنامه‌ریزی هدفمند و مستمر پیگیری شده است.

وی افزود: می‌توان گفت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری این دو برنامه پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لامرد از ثبت‌نام 900 نفر از مددجویان این کمیته به منظور دریافت وام اشتغال‌زایی و خودکفایی خبر داد و گفت: نزدیک به 900 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی لامرد به منظور دریافت وام اشتغال‌زایی و خودکفایی در سایت امدادگران ثبت نام کرده‌اند.

علوی اضافه کرد: تاکنون برای 500 نفر از ثبت‌نام کنندگان وام اشتغال‌زایی و خودکفایی مرحله راست‌آزمایی و فراخوانی صورت گرفته و راهنمایی‌های لازم به منظور تشکیل پرونده به آنان انجام شده است.

وی سرفصل وام اشتغال‌زایی و خودکفایی را کارانگیزی، توان‌افزایی و خوداشتغال‌زایی عنوان کرد و ادامه داد: 20 درصد از اعتبارات وام اشتغال‌زایی و خودکفایی به کسانی که زیر پوشش کمیته امداد نیستند، اما واجد شرایط اخذ این وام هستند، تعلق می‌گیرد.

این مسئول حجم ایجاد اشتغال اختصاص داده شده به کمیته امداد امام خمینی شهرستان لامرد را 767 شغل اعلام کرد و بیان داشت: در سه حوزه کارانگیزی، توان‌افزایی و خوداشتغال‌زایی به تفکیک جمعیت مددجویان زیر پوشش این کمیته در بخش‌های مرکزی، اشکنان و علامرودشت شهرستان لامرد 767 شغل اختصاص داده شده است.

علوی خاطرنشان کرد: تاکنون معادل 2 میلیارد تومان به منظور ایجاد 200 شغل در حوزه اشتغال‌زایی و خودکفایی به کمیته امداد امام خمینی لامرد اختصاص یافته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لامرد در ادامه سخنان خود به برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال‌زایی و خودکفایی اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد 480 نفر آموزش‌های بلندمدت، 810 نفر آموزش‌های کوتاه‌مدت و 186 نفر حرفه‌آموزی در حال گذراندن دوره‌های آموزش اشتغال‌زایی و خودکفایی هستند.

 

نظرات بینندگان