کد خبر: ۳۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

دانشگاه شیراز 6 عنوان برگزیده کسب کرد

عاون فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز در پنجمین جشنواره ملی حرکت در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، عطاالله ربیعی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از انجمن‌های علمی حائز رتبه‌های برتر در جشنواره ملی حرکت، اظهار داشت: دانشگاه شیراز دارای 64 انجمن علمی دانشجویی در رشته‌های مختلف و علوم بین‌رشته‌ای است.

وی افزود: با ارائه 700 اثر به دبیرخانه جشنواره درون‌دانشگاهی حرکت و ارسال 20 اثر برگزیده به جشنواره ملی، شش عنوان برگزیده به دست آمد و دانشگاه شیراز را در جایگاه برتر 81 دانشگاه کشورهای دیگر قرار داد.

ربیعی با بیان اینکه در پنجمین جشنواره ملی حرکت، ریاست دانشگاه شیراز به عنوان حامی انجمن‌های علمی، انجمن علمی علوم پایه دامپزشکی در زمینه کارآفرینی، انجمن علمی مکانیک ماشین‌های کشاورزی در تمام شاخص‌ها برتر شناخته شدند، اضافه کرد: انجمن علمی تربیت بدنی به عنوان افتخارآفرین، انجمن علمی هنر و معماری در زمینه نشریات و غرفه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه شیراز به عنوان غرفه برگزیده جشنواره انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در مدت کوتاهی که از سال تحصیلی می‌گذرد، هفت کرسی آزاداندیشی در موضوعات مختلف در دانشگاه شیراز برگزار شد.

بیش از 20 مورد سخنرانی، پخش فیلم، برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم به مدت 12 شب در مسجد جامع دانشگاه، دو همایش برای دانشجویان جدید‌الورود، برگزاری جلسات ادبی هنری، برگزاری نمایشگاه منافقان و برنامه‌های ویژه روز دانشجو از دیگر مواردی بود که ربیعی در این نشست به آن پرداخت.

مدیر امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: دانشگاه شیراز در جشنواره‌های پیشین با طرح مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای، برگزیده این حوزه شد.

صدیقه فروتن افزود: در دانشگاه شیراز 14 انجمن علمی بین‌رشته‌ای فعالیت می‌کنند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تلاش هستیم دبیرخانه دائمی همایش‌های بین‌رشته‌ای را در این استان مستقر کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان