کد خبر: ۳۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

حریم اهل بیت بودن شیراز در حد اسم نماند

یک عالم بزرگ شیرازی گفت: مهم‌تر از نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، پایبند بودن به ملزومات و رعایت شئون مرتبط با این عنوان از هر لحاظ است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله سید محمدباقر شیرازی در پیام خود به جشنواره «شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)» اظهار داشت: باید تمام علما و مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق سعی در تحقق سومین حرم اهل بیت بودن شیراز کنند تا این شهر تنها مسمای سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام نباشد.

این مرجع عالیقدر شیعه در پیام خود افزوده است: در طول تاریخ با وجود تلاش‌های مذبوحانه در محو آثار دین مبین اسلام و مکتب و امامان و پیشوایان آن به عنوان رهبران راستین مکتب اهل بیت، روز به روز شاهد عشق و علاقه روزافزون ایرانیان به این امامان و حتی امامزادگان بوده‌ایم.

آیت‌الله شیرازی در پیام خود تصریح کرده است: وجود ذی‌جود حضرت ثامن‌الحجج و برادران وابستگان آن حضرت که همگی سبب نورانی شدن این مرز و بوم شده‌اند، افتخاری بس عظیم برای ایرانیان را به ارمغان آورده است.

وی در این متن که توسط حجت‌الاسلام سید مرتضی شیرازی قرائت شد، اضافه کرده است: شهر شیراز با در بر‌داشتن مرقد منور حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و سایر امامزادگان، پرورش عالمانی پرآوازه نظیر میرزای شیرازی و ملاصدرا و شخصیت‌هایی مانند حافظ و سعدی از قدیم‌الایام شهره عام و خاص بوده و نام پر آوازه آن با القابی نظیر دارالعلم و دارالایمان بر سر زبان‌ها بوده است.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه سبب افتخار و مباهات بیشتر شیراز شده نامگذاری این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام توسط مقام معظم رهبری به سبب در برداشتن شخصیت کم‌نظیری مانند حضرت احمدبن موسی (ع) است که مانند نگینی بر پیشانی این شهر تلالو دارد.

به گزارش فارس، فراخوان ارسال مقالات با مضامین مرتبط با «شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)» و مسابقه طراحی تندیس و نشان شهر شیراز دی ماه سال جاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: حریم ، اهل بیت ، شیراز ، اسم ، شیرازه
نظرات بینندگان