کد خبر: ۳۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

تدوین قانون جامع ارتباط صنعت و دانشگاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قانون جامع ارتباط صنعت و دانشگاه در حال تدوین است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، داریوش اسماعیلی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در شیراز اظهار داشت: قانون جامع ارتباط صنعت و دانشگاه در کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، مدیران اجرایی و دانشگاه‌ها در حال تدوین است.

وی تقویت تولید ملی را مهمترین برنامه و اقدام در اقتصاد مقاومتی، دانست و افزود: این مهم جز با افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فعالیت کارگروهی به منظور تقویت تولید ملی ابراز داشت: کارگروهی با عضویت نمایندگان مجلس نهم از جمله افراد دارای سابقه وزارت در دولت، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاون دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر هر دو هفته یک‌بار، جلساتی را برگزار می‌کنند.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به صورت موردی به مشکلات بانکی برخی طرح‌های صنعتی در فارس اشاره کرد و گفت: بانک‌ها امروز از فردی که 30 میلیارد ریال وثیقه ملک شخصی برای دریافت تسهیلات سپرده است، برای پرداخت بخش دوم وام، به طور مجدد وثیقه طلب می‌کنند.

وی گفت: بانک‌ها کارخانه‌ای که 40 میلیارد ریال هزینه ساخت و تجهیز آن شده است را حتی به میزان یک ریال وثیقه نیز نمی‌پذیرند که چنین مسائلی به عنوان مشکلات پیش روی سرمایه‌گذار باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

 

برچسب ها: قانون ، صنعت ، دانشگاه ، شیرازه
نظرات بینندگان