کد خبر: ۳۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

دشمن تلاش دارد اقتصاد ایران را شرطی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دشمن تلاش دارد اقتصاد ایران را شرطی کند تا مردم احساس کنند گشایش اقتصادی منوط به مذاکره با آمریکا است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز ضرغام صادقی صبح امروز در جمع دبیران شهرستانی حزب موتلفه اسلامی فارس اظهار داشت: تجربیات انتخابات گذشته نشان داده که مظلوم‌ترین فرد در تمام ادوار مقام معظم رهبری بوده‌اند.

وی افزود: هر کس که از انتخابات پیروز خارج شده است، این پیروزی را وابسته به تلاش خود دانسته در حالی که مقام معظم رهبری هستند که برای امنیت و سلامت انتخابات بسترسازی می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در آستانه برگزاری انتخابات شاهد هستیم که تهدیدهای دشمن در تمام عرصه‌ها عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: با درایت مسئولان ارشد کشور دشمن از توطئه‌های قبل نتیجه نگرفت و اکنون شرایط به گونه‌ای شده که جنگ سخت در خارج از مرزهای نظام در گرفته است.

صادقی تصریح کرد: اگر قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه اثبات نشده بود تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار می‌دادند، در جنگ فرهنگی نیز اگر چه هزینه‌های سنگینی بر نظام تحمیل شد اما نتیجه ملموسی عاید دشمن نشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در توطئه‌های سیاسی اجتماعی نیز دشمن در انتخابات مجلس که پس از ریاست جمهوری دهم برگزار شد امید خود برای ایجاد بلوا را از دست داد.

صادقی افزود: اکنون دشمن میدان مبارزه را به خارج از ایران کشانده و مسائل سوریه که با پشتیبانی نظامی استکبار رخ می‌دهد با همین انگیزه است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کاهش فروش نفت ایران گفت: مشکلات مربوط به کشتی‌ها برای فروش نفت و بیمه آنها  با تدبیرهایی حل شد و تنها در زمینه مبادلات ارزی مشکلاتی وجود دارد.

صادقی بیان کرد: دشمن تلاش دارد اقتصاد ایران را شرطی کند تا مردم احساس کنند گشایش اقتصادی منوط به مذاکره با آمریکا است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مذاکره را در شرایطی جایز می‌دانند که حضور دو طرفه باشد و هر دو طرف در شرایطی برابر منافع خود را دنبال کنند.

به گفته وی برخی می‌خواهند در شرایط فعلی قهرمان مذاکره با آمریکا شوند در حالی که مذاکره پیش از این در مورد افغانستان و عراق رخ داده و هرگاه زمان آن برسد به تشخیص مقام معظم رهبری از موضع قدرت امکان‌پذیر است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: سکاندار عبور از شرایط فعلی مقام معظم رهبری است و تاکیدات اخیر ایشان بر لزوم پاسخگویی مسئولان کشور به همین منظور است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در اروپا و آمریکا بیشتر از ایران است، تصریح کرد: مردم اروپا و آمریکا شکننده‌تر از مردم ایران هستند و ادامه این وضع اثرات تحریم را به خود آنها باز می‌گرداند.

صادقی ادامه داد: رهبری بهتر از همگی ما مسائل را می‌دانند و خود ایشان به صورت غیرعلنی بیشترین انتقاد را از سو مدیریت مطرح می‌کنند.

به گفته وی، در انتخابات رژیم صهیونیستی نیز اگر طیف تندرو به پیروزی نرسد، مرحله اول توطئه اخیر پشت سر گذاشته شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: با صبر و توکل به خدا و حفظ وحدت باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و مطمئن باشیم که از این پیچ تند عبور خواهیم کرد.

وی افزود: باید افرادی را برای انتخابات پیش رو برگزینیم که مرد روزهای سخت باشند، کمترین حاشیه را داشته و با رفتار خود آرامش را به جامعه القا کنند.

به اعتقاد صادقی، جریان بیداری اسلامی و اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است نیاز به انرژی مضاعفی از سوی مقام معظم رهبری دارد که نباید در مورد اختلافات داخلی مصرف شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: دشمن ، اقتصاد ، ایران ، شرطی ، شیرازه
نظرات بینندگان