کد خبر: ۳۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

سایت‌های همسریابی باید ساماندهی شوند

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: سایت‌های همسریابی در کشور باید ساماندهی شوند و زیر نظر سمن‌ها «سازمان‌های مردم نهاد» به طور قانونی فعالیت کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس غلامرضا کمانه  امروز در شیراز اظهار داشت: سایت‌های همسریابی و  آشنایی برای ازدواج به طور غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم در کشور مشغول فعالیت هستند و دولت باید آن‌ها‌ را ساماندهی کند.

وی با اشاره به جمعیت جوان کشور افزود: 34 درصد از  جمعیت کشور را نسل جوان 15 تا 30 تشکیل می‌دهند که نیازمند توجه و حمایت دولت هستند. 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: داشتن شغل و مسکن مهم‌ترین دغدغه یک جوان برای ازدواج و تشکیل خانواده است که دولت و دستگاه‌های مسئول در تلاش هستند این نیازها را برطرف کنند.

کمانه به فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: طرح مسکن مهر در استان فارس روند رو به جلویی داشته و تا حدودی در حل مشکل مسکن جوانان موفق بوده است.

وی اضافه کرد: مسکن مهر باید به نقطه‌ای برسد که هر زوجی بدون مسکن و سرپناه بتواند در کمترین زمان ممکن صاحب خانه شود.

این مسئول اشتغال را مهم‌ترین نیاز اولیه یک جوان برای ازدواج دانست و بیان کرد: رشته‌های دانشگاهی را باید متناسب با نیاز بازار کار گسترش دهیم تا جوان دیپلمه بیکار به لیسانس بیکار تبدیل نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها باید همگام با نیازهای صنعت و بازار کار آموزش‌های مورد نظر را در اختیار جوانان قرار دهند تا با فراگیری آموزش‌های کاربردی به سرعت وارد بازار کار شوند.

کمانه خاطرنشان کرد: برای ترغیب جوانان و خانواده‌ها به ازدواج آسان و پایدار باید شبکه فعالان ازدواج را در این استان گسترش دهیم.

وی ابراز داشت: یک جوان باید با پیروی از سنت خدا و پیامبر و فراگیری آموزه‌های دینی با مسئله ازدواج در زندگی خود برخورد و اقدام به تشکیل خانواده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مسئولان ادارات دولتی و با ریاست استاندار در استانداری برگزار می‌شود و این اداره به عنوان متولی امور جوانان پیگیر خواسته‌ها و مطالبات جوانان است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان