کد خبر: ۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

پاسخ مبلغان به شبهات اعتقادی جوانان در محرم

سرپرست فرمانداری قیروکارزین گفت: مبلغان در ایام محرم شبهات اعتقادی جوانان را پاسخ دهند و در این ماه بیش از پرداختن به مظلومیت ابا عبدالله‌الحسین (ع) باید به تبیین پیام عاشورا بپردازیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، عبدالرضا خاتمی عصر امروز در همایش هم‌اندیشی طلاب و روحانیون شهرستان قیروکارزین با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: علما در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و همچنین ادامه مسیر و حرکت و حفظ دستاوردهای آن نقش گسترده‌ای داشته‌اند و یک فاضل، عالم و مبلغ دین است که می‌تواند صدها شهید، رزمنده و مجاهد فی‌سبیل‌الله را در اثر تبلیغش پرورش دهد.

وی با بیان اینکه در راه تبلیغ باید با تمام سختی‌هایی که وجود دارد قدم برداشته و در هر زمان و فرصت دین را تبلیغ کنیم خاطرنشان کرد: در جهان امروز که بحران‌های فرهنگی و به ویژه سیاست‌گذاران فرهنگ نظام سلطه در صدد توطئه و تهی کردن انسان از معنویت بر آمده‌اند و حملات خود را متوجه جوانان و مدارس و دانشگاه‌ها کرده‌اند ضرورت تبلیغ دین و بیان بایدها و نبایدها و مهم‌تر از آن پرداختن به حوزه اعتقادی و پاسخ به شبهات از اهمیت بالایی برخوردار است.

خاتمی تبلیغ را در زمان کنونی امری خطیر و حساس و سخت دانست و اضافه کرد: خواسته‌های نسل امروز شامل حوزه‌های گسترده‌تری می‌شود و تبلیغات دشمن در حوزه ادیان و فرقه‌های ضاله برای شکار جوانان سعی در ایجاد شبهه و سئوال در ذهن جوانان دارد.

سرپرست فرمانداری قیروکارزین با بیان اینکه حکومت دینی از برکات نظام اسلامی است و استکبار قصد دارد این تجربه را ناکام جلوه دهد ادامه داد: امروز که دشمنان نظام اسلامی ریشه‌های اسلامیت و شیعه را هدف حملات خود قرار داده تا با تسلط بر جوانان در کشورهای اسلامی مانع شکل‌گیری نظامی دینی و سیاسی بر مبنای اسلام شوند و حملات استکبار حوزه دین و اعتقاد را شامل می‌شود برای مقابله با آن نیاز به ایجاد خودباوری و دینداری در جوانان و پاسخ به شبهات آنان است.

این مقام مسئول یکی از دغدغه‌های مهم اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه جوانان را یافتن جواب‌هایی قانع‌کننده برای سئوالات اعتقادی خود دانست و ابراز داشت: مهم‌ترین نیاز جوانان نیازهای اعتقادی و رفع شبهات دینی است که با توجه به فعالیت فرقه‌های نوظهور و انحرافی در جامعه ضرورت دارد که این شبهات را برای جوانان بازگو و تبیین کرد.

خاتمی ادامه داد: ضرورت توجه متولیان فرهنگی به این مقوله و اجرای طرح‌های فرهنگی ویژه به منظور خنثی‌سازی این ایده‌ها و گرایشات که از هر سو جوانان را احاطه کرده و دشمن آن را در نظر نسل جوان و برای شکار آنان زیبا جلوه می‌دهد، بیش از هر زمان حس می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این که در محرم بیش از پرداختن به مظلومیت ابا عبدالله‌الحسین (ع) باید به تبیین پیام عاشورا بپردازیم افزود: باید هوشیار بود چرا که استکبار که اندیشه‌های اسلامی را خطری جدی برای موقعیت خود می‌پندارد با هر وسیله‌ای دست به کار تیشه زدن به عقاید و باور جوانان مسلمان به ویژه در کشور ایران شده‌ تا با تضعیف این باورها کاری‌ترین ضربه‌های خود را بر پیکره دین و باورهای اعتقادی فرو آورند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان